به گزارش پارس نیوز، 

رسانه های خبری ترکیه اظهارات دیروز دکتر محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام و فناوری هسته ای در مصاحبه با شبکه سی .بی. اس را به شکل گسترده ای منعکس کردند و این موضوع در راس اخبار رسانه های ترکیه جای گرفت.

شبکه خبر.7 با درج عنوان 'ایران خط و نشان کشید' به هشدار دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در خصوص احتمال خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای(برجام) پرداخت و نوشت: وزیر خارجه ایران تهدید کرد که در صورت نقض برجام از سوی آمریکا، ایران نیز دوباره فعالیت های غنی سازی را آغاز خواهد کرد.

این رسانه به نقل از دکتر ظریف نوشت: 'جمهوری اسلامی ایران حتما بر اساس منافع خود عمل می کند و در برجام و خارج از برجام انتخاب های گسترده ای برای انجام دارد.'

وبسایت شبکه تلویزیونی سی ان.ان.تورک نیز با درج عنوان 'واکنش ما خوشایند نخواهد بود' به سخنان دکتر طریف اشاره کرد و نوشت: میان ایران و آمریکا تنش در خصوص موضوعات هسته ای بالا گرفته است.

سی ان.ان. تورک اضافه کرد: وزیر خارجه ایران تهدید کرد که در صورت خروج آمریکا از برجام، ایران گزینه های گوناگونی برای واکنش در اختیار دارد.

به نوشته این رسانه، دکتر جواد ظریف وزیر خارجه ایران طی سخنانی در نیویورک واکنش ایران در مقابل خروج ایالات متحده آمریکا از برجام را ناخوشایند توصیف کرد.

وبسایت خبری 'سول' نیز به واکنش وزیر خارجه کشورمان در خصوص خروج احتمال آمریکا از برجام پرداخت و با درج عنوان 'واکنش ناخوشایند ایران' نوشت: وزیر خارجه ایران در سخنانی آمریکا را تهدید به واکنشی سخت کرد.

این رسانه به نقل از ظریف نوشت: ایران به صورتی شفاف به تعهدات خود در برجام عمل کرده و خروج آمریکا از این توافقنامه هسته ای، واکنش ناخوشایندی را از سوی ایران و جامعه بین المللی علیه آنها خواهد داشت.

روزنامه استار نیز به انتشار خبر سخنان وزیر خارجه کشورمان در نیویورک پرداخت و با درج عنوان 'ایران می تواند دوباره فعالیت های هسته ای خود را آغاز کند'، نوشت: وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس آمریکا تاکید کرد که خروج آمریکا از برجام موجب آغاز دوباره فعالیت های گسترده هسته ای ایران می شود.

این رسانه اضافه کرد: تهدید دولتمردان آمریکایی مبنی بر خروج از برجام واکنش تند مقامات ایران را سبب شده است و مقامات ایرانی بارها در مواضع خود بازگشت به غنی سازی را گام اول این کشور در صورت خروج واشنگتن از برجام اعلام کرده اند.

به نوشته این رسانه، محمدجواد ظریف که برای شرکت در 'اجلاس بین المللی صلح پایدار سازمان ملل متحد' به نیویورک سفر کرده است، در پاسخ به پرسشی در خصوص خروج احتمالی آمریکا از برجام اظهار داشت: 'جمهوری اسلامی ایران حتما بر اساس منافع خود عمل می کند و در برجام و بیرون برجام انتخاب های گسترده ای برای اقدام دارد.'

شبکه ان.تی.وی ترکیه هم با درج عنوان 'می توانیم دوباره فعالیت های هسته ای را آغاز کنیم' به انتشار خبر واکنش دکتر ظریف به خروج آمریکا از برجام پرداخت و نوشت: وزیر خارجه ایران هشدار داده است که در صورت خروج ایالات متحده آمریکا از برجام، واکنش ایران بسیار ناخوشایند خواهد بود.

این رسانه پاسخ ظریف به سوالی مبنی بر احتمال خروج آمریکا را بسیار قاطع توصیف کرد و در صفحه وب سایت خبری خود به نقل از وزیر خارجه کشورمان چنین آورد: در صورت خروج آمریکا از برجام، واکنش جامعه بین المللی و ایران برای آمریکا بسیار ناخوشایند خواهد بود.

شبکه تی.آر.تی خبر در وبسایت خود سخنان دکتر ظریف در واکنش به تهدید آمریکا مبنی بر خروج از برجام را نشان از آمادگی ایران برای بازگشت به فعالیت های گسترده هسته ای توصیف کرد و نوشت: وزیر خارجه ایران در سخنانی تهدید آمیز واکنش ایران در صورت خروج آمریکا از برجام را بسیار برای کاخ سفید ناخوشایند دانست.

روزنامه بیرگون با درج عنوان 'تهدید هسته ای ایران به آمریکا' به انتشار مواضع وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه سی.بی.سی پرداخت و سخنان دکتر ظریف در طول این گفت و گو را بسیار جدی قلمداد کرد.

این رسانه به نقل از وزیر خارجه کشورمان افزود: در صورت خروج آمریکا از برجام، ایران گزینه های مختلفی را در دست اقدام دارد و بی تردید واکنش ما و جامعه بین المللی برای آمریکا بسیار ناخوشایند خواهد بود.

روزنامه ینی گاج عنوان خبر سخنان دکتر ظریف را 'ناخوشایند خواهد بود' درج کرد و در اشاره ای کوتاه به آن چنین نوشت: سخنان وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس حاوی پیام تند و سختی به مقامات کاخ سفید بود چرا که وی به صورتی قاطعانه تهدید کرد که در صورت خروج آمریکایی ها از برجام، ایران به طور قطع اقدام مقابله جویانه ای را صورت خواهد داد و گزینه های مختلفی را برای پاسخ به رفتار احتمالی واشنگتن دارد.

به نوشته این رسانه، 'توصیف ناخوشایند بودن واکنش ایران از سوی وزیر خارجه این کشور حاکی از عزم جدی آنها در مقابله با تصمیم احتمالی آمریکا مبنی بر خروج از برجام است.'

رسانه های هالک یاتاریم، آرتی گرچک، دی وی، تی.آر.تی. آواز و حقوقی خبر نیز با درج عناوین 'واکنش ناخوشایند ایران'، 'بازگشت دوباره به فعالیت های هسته ای' و 'هشدار ایران به آمریکا' به اشاره ای کوتاه و انتشار مختصر سخنان وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه سی.بی.سی پرداختند.

روز گذشته خبری در رسانه های آمریکایی به نقل از جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ منتشر شد که به احتمال خروج ایالات متحده آمریکا از برجام قوت بخشید.

دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز که برای شرکت در 'اجلاس بین المللی صلح پایدار سازمان ملل متحد' به نیویورک سفر کرده است، در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس در خصوص احتمال خروج احتمالی آمریکا از برجام اظهار کرد: 'جمهوری اسلامی ایران حتما براساس منافع خود عمل می کند و در برجام و بیرون برجام انتخاب های گسترده ای برای اقدام دارد.'