به گزارش پارس نیوز، 

توماس کانتریمن، معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای، تاکید کرد خروج احتمالی دولت این کشور از توافق هسته‌ای ایران، اشتباه بزرگی خواهد بود.

توماس کانتریمن در این باره گفت: خروج دولت دونالد ترامپ از توافقنامه هسته ای ایران، اشتباه بزرگی خواهد بود و نقض عهد آمریکا در این باره، سابقه بدی برای واشنگتن ایجاد خواهد کرد که به همه معاهدات ضربه خواهد زد.

کانتریمن، رئیس جمهور آمریکا را شخص سطحی نگر توصیف کرد و افزود: ترامپ جنگی فراگیر علیه نظام سوریه به راه نخواهد انداخت. ترامپ، مناقشه ها را به مسایل شخصی تبدیل می کند و آگاهی از سیاست او در برابر سوریه دشوار است. ‍‍‍‍‍‍پافشاری ترامپ بر اینکه باراک اوباما را برای همه مشکلات جهان سرزنش کند، بیانگر شخصیت سطحی نگر ترامپ است. وی با حمایت از سیاست باراک اوباما در سوریه مدعی شد: «در دوره ریاست جمهوری اوباما در سال 2014 توانستیم بیش از هزار و سیصد تُن سلاح شیمیایی سوریه را نابود کنیم».

معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای تاکید کرد واشنگتن در دوره ترامپ اراده ای برای به راه انداختن جنگ گسترده علیه نظام سوریه ندارد و منافع زیادی هم در سوریه ندارد. به ویژه که آمریکا پیشینه تاسف‌باری درباره دخالت در کشمکش های خاورمیانه داشته است.

این مقام سابق آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره حمله هوایی سه جانبه به سوریه مدعی شد: مسئله مهم آن است که آمریکا در این حمله به صورت یکجانبه عمل نکرد و جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا تصمیم منطقی برای حملات هدفمند اتخاذ کرد. زیرا اگر حملات گسترده بود، ممکن بود هزاران سرباز روس هدف قرار بگیرند. وی افزود: با وجود حمله سه جانبه، (دولت) سوریه توانست کنترل دوما را در دست بگیرد. نظامیان روس و آمریکایی درباره خودداری از رویارویی با یکدیگر در سوریه توافق نظر دارند.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد دمشق در حملات شیمیایی (ادعایی) خود به دوما، از دو نوع سلاح شیمیایی کلر و سارین استفاده کرده است.