به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از مشرق، در روزهای گذشته فیلمی از برخورد مأموران گشت ارشاد با زنان کشف حجاب کرده منتشر شد. در این فیلم-که در روز ۲۰ فروردین اتفاق افتاده است ولی به صورت سؤال برانگیزی ۱۰ روز بعد منتشر می‌شود- در حالیکه دوربین ازمدتها قبل کاملاً به حالت مخفی درحال فیلمبرداری برای ضبط درگیری است، زنان کشف حجاب کرده با لحن توهین آمیز با مأمور مرد بحث می‌کنند و مأمور با آرامش به آنها پاسخ می‌دهد. در ادامه، زنان که آشکارا قانون را زیر پا گذاشته‌اند، در اقدامی غیراخلاقی مأمور زن را با الفاظ زشتی همچون «بیشعور»! و «بی شرف»! خطاب قرار می‌دهند. پس از این بی قانونی و بی اخلاقی، مأمور زن با افراد قانون شکن برخورد می‌کند.

این ویدئو بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت. متاسفانه روزنامه‌های اصلاح طلب و برخی از مقامات دولتی همصدا با رسانه‌های معاند، به نیروی انتظامی حمله کرده و به تبرئه افراد قانون شکن پرداختند.

روزنامه‌های اصلاح طلب با تیترهایی همچون «فیلتر زنان پاسخ نمی‌دهد!»، «ارشاد یا نقض حقوق شهروندی؟!»، «ضرب ارشاد؛ این گزارش درد دارد، عکس ندارد»، «نعل وارونه ارشاد»، «موج محکومیت علیه مأمور متخلف»، «برخورد با مأمور متخلف» و...به هیاهو و جنجال درباره این اتفاق پرداختند.

در همین رابطه «معصومه ابتکار» معاون رییس‌جمهور درامور زنان و خانواده در مصاحبه با روزنامه اعتماد در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت:

«شهرت پیامبر و ائمه ما و دینداری‌شان در این نبوده که به کسی تذکر دهند که حرف نزن یا حجابت را رعایت کن».

ابتکار در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:

«قرآن کریم مساله حجاب را با پوشش شروع نکرده، با حظ بصر مردان شروع کرده است. چرا ما این مساله را فقط با خانم‌ها مطرح می‌کنیم آن هم با برخوردهای سلیقه‌ای؟ چرا سراغ آقایانی نمی‌رویم که در بسیاری موارد کار را از حد گذرانده‌اند و با ادبیات سخیف نسبت به خانمها صحبت می‌کنند؟ این ادبیات سخیف وهن زن است، چرا با اینها برخورد نمی‌شود؟».

در اینباره گفتنی است، تردیدی نیست که حجاب یکی از ضروریات دین اسلام و بی حجابی جزء منکرات شمرده می‌شود و آیات و روایات فراوانی که در زمینه فریضه امر به معروف و نهی از منکر آمده، بر این تأکید دارند که باید با تظاهر گناه و فساد با شرائطش مبارزه شود. یکی از آن‌ها پدیده بی حجابی است. در حقیقت حجاب، یکی از ضروریات دین اسلام و قانون ملی است و همگان را در گستره خود قرار می‌دهد.

آنچه مسلم است اینکه چه در عصر حضرت محمد (ص) و چه در عصر ائمه اطهار مسأله امر به معروف ونهی از منکر اجرا می‌شده است که یکی از موارد آن حفظ حجاب بوده است.

در شأن نزول آیه ۳۱ سوره نور در روایت حضرت امام باقر (ع) آمده است: «یکی از جوانان مدینه با یکی از زنان مدینه روبرو شد. در آن زمان زنان روسری خود را به پشت گردن می‌انداختند. وقتی که آن زن از کنار این جوان گذشت، به آن زن خیره شد و از پشت سر به او نگاه می‌کرد. این جوان در پی او راه افتاد و داخل کوچه‌ای شد و در حال راه رفتن، استخوان یا شی ای که از دیوار بیرون زده بود، به او اصابت کرد و زخمی شد. او پیش خود گفت: باید خدمت پیامبر اسلام (ص) برسم و داستان را برای او بگویم. آن جوان نزد پیامبر آمد و پیامبر فرمود: چه شده است؟! در این حال جبرئیل نازل شد و این آیه را برای پیامبر آورد». (وسائل الشیعه ۷ ج ۱۴، ص ۱۳۸، باب ۱۰۴، ح ۴)

متاسفانه اظهارات تأمل برانگیز مقامات ارشد دولت بارها مورد سوءاستفاده رسانه‌های معاند قرار گرفته است.