به گزارش پارس نیوز، 

متین مصفا: اوایل دی ماه سال گذشته یکی از دختران بهایی منسب به نام ویدا موحد آغازگر پروژه‌ای شد که اگرچه این افراد ادعا داشتند که در حق آنان ظلم شده است و باید فکری به حال آنان شود اما در عمل و آن هم تنها پس از مدت کوتاهی از این جریان مشخص شد که در واقعیت دختران خیابان انقلاب مزدورانی هستند که در ازای فرختن حیا و عفت خود به قیمت ناچیز درصددند تا بر طبل دروغین ناامن بودن فضای آزادی بیان  در این کشور بکوبند.

شاید در ابتدای آغاز کار موحد که روسری سفیدرنگ خود در تقاطع خیابان انقلاب و وصال از سر برداشت، همه گمان می‌کردند که وی در اعتراض به مساله حجاب تنهاست اما اینطور نبوده و زنان اصلاح‌طلب در عملکرد همیشگی خود به طور هماهنگ حمایت تمام قدی را از موحد و دخترانی که از وی تقلید کردند به عمل آوردند تا از معرکه عقب نمانند.

موج سواری رسانه‌ای یکی از ویژ‌گی‌های بارز اصلاح‌طلبان است که هم نوا با رسانه‌های معاند و خارج نشین کشور همراه شده و در جدیدترین تحرکات ضدانقلابانه آنان شاهد حمله اصلاح‌طلبان به مساله حجاب بودیم.

مسیح علی‌نژاد ضدانقلاب فراری که با فروختن میهن خود به عضویت  سرویس‌های جاسوسی درآمده است، سردمدار این داستان شد و این مساله را حربه‌ای جدید برای زیر سوال بردن نظام جمهوری اسلامی به دست گرفت. هرچند این تمام داستان نبود  و زنان اصلاح‌طلب نیز در حمایت از مواضع اپوزیسیون نظام برآمدند و مساله حجاب اجباری را مطرح کردند.

موضوعی که رهبر انقلاب هم هشدارهای بسیاری را نسبت به این مساله متذکر شده و عنوان کردند: «آن‌همه هزینه، فکر و تبلیغات کردند که در نتیجه آن چند دختر فریب بخورند و در گوشه‌وکنار روسری از سر بردارند و همه تلاش‌هایشان در این نتیجه کوچک و حقیر خلاصه شد که این، مسئله‌ای نیست اما آنچه بنده را حساس می‌کند، طرح مسئله «حجاب اجباری» از دهان برخی خواص است.

ایشان افزودند: این عده که در میان آنها روزنامه‌نگار، روشنفکرنما و آخوند معمّم هم وجود دارد، همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمن نتوانسته با آن‌همه هزینه در کشور به نتیجه برساند که ان‌شاءالله این کارشان نادانسته باشد.

اما اظهارات خواص بی بصیرتی که رهبر انقلاب به آن اشاره کرد چه بود؛ یکی از افراد سهیلا جلودارزاده، نماینده فراکسیون امید بود که با اشاره به حضور برخی زنان بدون حجاب در یکی از معابر گفت: «این نتیجه زمانی است که برای زنان محدودیت قایل می‌شدیم و آنان را تنگنای غیرلازم قرار می‌دادیم این کارها به خاطر رفتار اشتباه ماست.»

موج سواری رسانه‌ای یکی از ویژ‌گی‌های بارز اصلاح‌طلبان است که هم نوا با رسانه‌های معاند و خارج نشین کشور همراه شدند و در جدیدترین تحرکات ضدانقلابانه آنان شاهد حمله اصلاح‌طلبان به مساله حجاب بودیم

از سوی دیگر، « ناهید تاج‌الدین»، نماینده اصلاح‌طلب مردم اصفهان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:«دختران خیابان انقلاب، همان دخترانی هستند که سالهاست برای سهمیه قبولی کنکور، برای اشتغال، برای مشارکت سیاسی، برای تصدی پست‌های مدیریتی، برای حضور در ورزشگاه‌ها، برای اجرای موسیقی زنده بر روی سن و… پشت دروازه‌های تبعیض جنسیتی مانده‌اند.از ماست که برماست.»

اظهار نظر نمایندگان زنان فراکسیون امید در مجلس در حمایت از دختران خیابان انقلاب در حالی مطرح شد که مشکلات معیشتی و اقتصادی جوانان بدون حل شدن باقی مانده است و شاید اگر فکری برای اشتغال و ازدواج نسل جوان انجام دهند، بسیاری از مسائل حل شده و جوانان با چنین اقدامات طراحی شده‌ای فریب نمی‌خورند.

سیاسی کاری اصلاح‌طلبان در حالی صورت می‌گیرد که آنان نه تنها صدای  مشکلات معیشتی مردم را نمی‌‌شوند بلکه سعی دارند با طرح چنین مسائلی سرپوشی بر مسائل دیگر همچون ضعف دولت در بهبود وضعیت اشتغال قائل شوند.

آذر منصوری  یکی دیگر از فعالان اصلاح‌طلب در همین راستا بیان داشت:« من فکر می‌کنم بدترین رویکرد نسبت به این اعتراضات برخوردهای قهری است. باید ریشه‌های آن را شناخت. از نظر من باید صدای این اعتراض به درستی شنیده شود و صورت مسئله زنان ایران انکار نشود. این مقدمه همه راه‌حل‌های منطقی و راهگشاست. این یک اعتراض بدون خشونت و مسالمت‌آمیز است. نه مختصات جنبش را دارد و نه نام دیگری می‌توان روی آن گذاشت.»

هرچند در این مسیر برخی همچون فاطمه راکعی این مساله را به باد انتقاد گرفته این مساله را کارهای سازمان‌یافته مشکوکی دانستند، اما این مساله به مذاق اصلاح‌طلبان خوش نیامد، با این وجود هنوز مدت کوتاهی از اظهارنظر متفاوت وی نگذشته بود که راکعی؛ معاون شهرداری تهران در مراسم رقصی را با حضور دخترکانی ترتیب داد که این مساله هم شهردار و حامیانش را مورد فشار  زیاد و انتقادات بسیاری قرارداد.

راکعی این بار پس از اینکه در فشار انتقادات بسیاری که به برنامه برج میلاد وارد شد، قرار گرفت به انتقاد از مساله حجاب اجباری پرداخت و عملا با توجیهاتی سعی در لاپوشانی خطای صورت گرفته در مراسم روز زن شهرداری تهران در برج میلاد پرداخت.

انتقادات زنان اصلاح‌طلب به مساله حجاب در حالی مطرح شد که نه تنها قانون اساسی کشورمان بر این مساله دلالت دارد بلکه این نمایندگان زن اصلاح‌طلب نیز با پذیرش پنین مفادی در جایگاه سمت‌های مهم جمهوری اسلامی همچون نمایندگی در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته‌اند و بهتر است به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به فکر جیب و سفره مردم باشند.