به گزارش پارس نیوز، 

حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار«نیهات زیبکچی» وزیر اقتصاد ترکیه، با اشاره به اهمیت تعیمق و تحکیم مناسبات تهران -آنکارا، اظهارداشت: خوشبختانه طی سالهای اخیر روز به روز گشایش های فراوانی در مسیر توسعه همه جانبه روابط دو کشور برداشته شده است که باید این مسیر را در راستای منافع دو ملت برادر و همسایه، با قوت ادامه دهیم.

روحانی با اشاره به اینکه دو کشور همچنان از ظرفیت های زیادی برای توسعه روزافزون روابط در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: بی ترید در مسیر توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی و فعالیت های بخش خصوصی دو کشور، تسهیل و توسعه بیشتر مناسبات بانکی از نقش بسزایی برخوردار است.

رییس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت رایزنی های دو کشور درخصوص مسایل منطقه ای اظهارداشت: ادامه رایزنی و هماهنگی دو کشور در زمینه مسایل منطقه ای، نقش موثری درتثبیت صلح و امنیت پایدار در منطقه دارد و در شرایط کنونی توسعه این نوع همکاری ها ضروری است.

نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه نیز که در راس هیات بلند اقتصادی و تجاری به ایران سفر کرده است، در این دیدار با اشاره به جلسات و مذاکرات خود در تهران گفت: ترکیه مصمم است موانع تسریع در تقویت بیش از پیش مناسبات اقتصادی دو کشور را برطرف کرده و گام های بلندی در تحکیم همکاری های دو جانبه بردارد.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه اهمیت خاصی به توسعه روابط و برقراری همکاری های همه جانبه با ایران قایل است و با ترسیم نقشه راه قصد دارد سطح همکاری های خود را با تهران بیش از پیش ارتقاء دهد.