به گزارش پارس نیوز، 

علیرضا رحیمی با تأکید بر اینکه بحران سوریه راه حل نظامی ندارد، گفت: تا کنون مذاکرات موفقیت آمیزی میان ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه برگزار شده بود اما آمریکایی ها اجازه ندادند این راه حل به نتیجه برسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: شورای امنیت باید رویکردی جهت رفع تنش و برقراری ثبات و آرامش در منطقه پیش گیرد و از مواضع منفعلانه خود خارج شود.

وی افزود: اگر تصمیمات شورای امنیت منجر به تنش بیشتر و تعمیق بحران سوریه شود، نتیجه ای در قبال رویکرد نظامی آمریکا در سوریه ندارد که پیش از این نیز اثبات شده که محکوم به شکست است و آمریکا هرگز به دنبال برقراری صلح در سوریه نیست و می خواهد به نوعی بازار فروش سلاح خود را در این کشور حفظ کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان به برگزاری 7 دور مذاکرات آستانه و دستاوردهای آن اشاره و خاطرنشان کرد: نتیجه مذاکرات مثبت آستانه نشان داد که تنها رویکرد سیاسی می تواند به سوریه کمک کند و تنش های شورای امنیت صرفا بحران را تعمیق می کند البته در کنار این موضوع باید همگرایی و ائتلاف دولت رسمی سوریه نیز ملاک عمل قرار گیرد.