به گزارش پارس نیوز، 

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی تهدید آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه به عنوان تهدید علیه صلح و امنیت بین الملل تشکیل جلسه داد.

این چهارمین نشست شورای امنیت در یک هفته است که به موضوع سوریه اختصاص دارد و این بار روسیه، چین و بولیوی درخواست کرده اند تا تهدید نظامی علیه یک کشور مستقل از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عنوان تهدید علیه صلح و امنیت بین الملل بررسی شود.

آنها از آنتونیوگوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم خواسته اند تا در این نشست حضور یافته و درباره وضعیت سوریه و تاثیرات افزایش تنش ها در این کشور گزارش دهد.

تهدید نظامی علیه سوریه از زمانی مطرح شد که ارتش این کشور در مبارزه با تروریست ها موفقیت چشمگیری به دست آورد و توانست غوطه شرقی را از تصرف این گروه های خشونت طلب بازپس گیرد.

طراحان تهدید نظامی، سناریوی استفاده از گاز شیمیایی علیه مردم دومای سوریه را به عنوان اصلی ثابت شده قلمداد کرده و آن را به دولت سوریه نسبت دادند.

در این زمینه آمریکا ابتدا قطعنامه ای را پیشنهاد داد تا فرایندی برای تحقیق درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه تصویب شود که بر اساس آن می توانستند دولت سوریه را عامل این حمله معرفی کرده و اقدامات فصل هفتمی منشور ملل متحد را درخواست کنند.

روسیه و بولیوی با این طرح مخالفت کردند و آن را ادعایی اثبات نشده دانستند که باید توسط سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی تایید شود. سوریه هم اعلام آمادگی کرد که بازرسان این سازمان در امنیت کامل می توانند به دوما رفته و نسبت به انجام آزمایش ها اقدام کنند.

آمریکا، انگلیس و فرانسه به عنوان سه عضو اصلی شورای امنیت هم حاضر نشدند به دو قطعنامه پیشنهادی روسیه برای بررسی این ادعا و همچنین مسئول شناختن عوامل دولتی و غیر دولتی آن، رای مثبت دهند.