به گزارش پارس نیوز، 

علی لاریجانی روز دوشنبه پس از دیدار با رییس مجلس ویتنام در جمع خبرنگاران اظهارداشت: موضع ایران و ویتنام در مورد مسائل مورد اشاره شبیه به یکدیگر است.
وی با بیان این که ایران روابط دوستانه و دیرینه ای با کشور ویتنام دارد، افزود: این کشور در مبارزات طولانی و استقلال طلبانه به استقلال رسیده است که به همین منظور امروز نیز در مقبره هوشی مین رهبر مبارزات ویتنام که چهره شناخته شده ای در ایران است، حضور یافتم.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این دیدار گفت و گو های خوبی در زمینه همکاری‌های پارلمانی و اقتصادی بین دو کشور انجام شد.
علی لاریجانی که در راس هیاتی به کشور ویتنام سفر کرده است پیش از این دیدار، از محل زندگی هوشی مین رهبر انقلابی ویتنام بازدید و در دفتر یادبود یادداشت نوشت.
رییس مجلس جمهوری اسلامی ایران همچنین با حضور در مقبره هوشی مین به مقام رهبر انقلابی ویتنام ادای احترام کرد.
هوشی مین رهبر انقلابی ویتنام و اولین رییس جمهوری این کشور بود که در برابر دخالت های غرب به ویژه فرانسه ایستاد.
محمد آشوری تازیانی نماینده بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی، سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، محمد محمودی شاه نشین نماینده مردم شهریار و نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس لاریجانی را در این سفر همراهی می کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی که روز گذشته (یکشنبه) به منظور همکاری های پارلمانی دو جانبه تهران را به مقصد هانوی ترک کرده بود،بامداد امروز با استقبال مقام های پارلمانی این کشور وارد فرودگاه بین المللی هانوی ویتنام شد.
وی در ادامه این سفر برای دیدار با مقامات سریلانکایی به این کشور می رود.
1336