به گزارش پارس نیوز، 

 علی لاریجانی در دیدار با رئیس دومای دولتی روسیه که در مجلس مشروطه برگزار شد، گفت: چندین بار در روسیه و برخی کشورها با آقای فالودین ملاقات‌هایی داشتم و ایده پیشبرد همکاری‌های مشترک را در قالب چارچوبی به نتیجه رسیدیم. براساس این چارچوب، توسعه همکاری‌های پارلمانی برای همکاری‌های تجاری و رایزنی‌های سیاسی برای ایجاد امنیت پایدار و مبارزه با قاچاق مواد مخدر توسط کمیته مشترکی که در دو پارلمان ایران و روسیه تشکیل می شود، دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: در دیدار امروز پروژه های مهم اقتصادی دو کشور با هدف افزایش سطح روابط مورد بررسی قرار گرفت. این همکاری‌ها شامل پروژه‌های بزرگ ملی و پروژه‌های استانی به ویژه در استان‌های شمالی گیلان، مازندران و گلستان که با سرزمین روسیه نزدیکی دارند، انجام خواهد شد.بخش خصوصی دو کشور نیز بعدازظهر امروز دیدارهای مشترکی خواهند داشت.

ویا چفلاو ولودین رئیس دومای دولتی روسیه نیز در سخنانی گفت: امروز با امضای تفاهم‌نامه‌ای جهت ایجاد کمیته مشترک پارلمانی بین دو کشور به سطح جدیدی از روابط با ایران رسیدیم که این کمیته مسئول اجرای پروژه‌هایی خواهد شد که قبلا بین دو کشور به توافق رسیده است.

وی روابط ایران و روسیه را در حال توسعه پویا دانست و افزود: نتیجه این روابط موجب شکل‌گیری روابط خوب بین روسای جمهوری دو کشور شده است و امروز زمینه خوبی برای اجرای تصمیمات است.

وی ادامه داد: با ایجاد ساختاری مشترک، تعدادی از وظایف و تفاهمات را در دست انجام داریم. این چارچوب‌ها به درک بهتر طرفین نسبت به یکدیگر برای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر کمک می کند. اما اصلی‌ترین هدف ما توسعه روابط اقتصادی است که برای آن در سطح استانهای دو کشور مذاکراتی را دنبال می کنیم .در استان ولگاگراد مذاکراتی درباره توسعه روابط اقتصادی بین استانهای ایران و روسیه انجام می گیرد.

رئیس دومای دولتی روسیه با اشاره به دیدارهای پنچگانه‌اش با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت پنج بار با لاریجانی دیدار داشته‌ام که این تعداد دیدار نشان دهنده روابط خوب و صمیمانه بین مسئولان دو کشور است. بنده در کنفرانس امنیتی پاکستان، در کنفرانس اتحاد بین‌المجالس در سنپترزبورگ و در کنفرانس روسای پارلمانها در سئول در دیدار با رئیس مجلس ایران برای گسترش روابط دو کشور مذاکرات خوبی داشتیم.