به گزارش پارس، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت و گویی با فارس در مشهد با حمایت از مواضع آیت الله جنتی در برابر اشرافی گری اظهار کرد: ریاست جمهوری با عنوان شخصیت دوم مملکت و رئیس قوه مجریه باید بتواند نگاه متوازن و دقیق به جامعه داشته باشد.

وی افزود: یک رئیس جمهور موظف است نسبت به تمام آحاد جامعه و تمام زوایا چه غنی و چه فقیر را مورد توجه خود قرار دهد.

*رئیس جمهور اشرافی درد توده آسیب پذیر جامعه را نمی فهمد

پژمانفر با بیان اینکه اقشار مرفه و اشرافی در جریان های تصمیم گیری های کلان و تحولات آسیب پذیری اندکی دارند، خاطرنشان کرد: تحولات و تصمیم گیری ها اقشار مرفه را کمتر مورد تهدید قرار می دهد و اگر درصدی هم در معرض آسیب باشند بلندگوهایی هست که مطالبات و حرف آنان را به گوش دولت و حکومت برساند.

وی تصریح کرد: مسئله مهم غفلت از اقشار آسیب پذیر، کم برخوردار و محروم جامعه است که در عین آسیب پذیری بالا، بلندگویی برای انتقال مطالبات خود ندارند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی توجه به اقشار محروم و کم برخوردار و مردمی بودن را در راس ویژگی های یک رئیس جمهور موفق توصیف کرد و گفت: کسی که در راس تصمیم گیری ها قرار می گیرد باید صدای مردم محروم و مستضعف را بشنود و درد آنان را با همه وجود درک کند و یک رئیس جمهور اشرافی نمی تواند چنین شاخصه ای داشته باشد.

* غفلت و بی توجهی حاد دولت سازندگی به قشر آسیب پذیر

پژمانفر تاکید کرد: رئیس جمهوری که برای رسیدن به قله های موفقیت، بخش آسیب پذیر جامعه را زیر چرخ دنده های پیشرفت خود له و نابود کند، نمی تواند اداره یک جامعه اسلامی را به عهده گیرد.

وی از بی توجهی دولت سازندگی به اقشار کم برخوردار جامعه یاد کرد و ادامه داد: جدی ترین انتقاد به دولت سازندگی این است که بی توجهی و غفلت حادی به توده مردم و به ویژه اقشار آسیب پذیر داشت.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت سازندگی به معنای واقعی تلفات توده مردم از حیث بی توجهی به اقشار آسیب پذیر به حداکثر رسید و این مسئله این دولت چالش بزرگی است که با عنوان نقطه ضعف باید در دولت یازدهم برطرف شود.

* مواضع آیت الله جنتی در برابر اشرافی گری حق است

پژمانفر با حمایت از مواضع آیت الله جنتی در برابر اشرافی گری رئیس جمهور در خطبه های نماز جمعه اخیر تهران اذعان کرد: مواضع آیت الله جنتی در برابر اشرافی گری حق است.

وی یادآور شد: صحبت های آیت الله جنتی در خطبه نماز جمعه اخیر تهران توصیه های مهربانانه و کارآمدی است که باید به دقت مورد توجه قرار داد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی تاکید کرد: شاید بیانات آیت الله جنتی در قالبی کلی مطرح شده باشد اما مرجع ضمیر خود را پیدا می کند ولی آنچه مسلم است مخاطب افرادی بوده که در حال حاضر در مقابل پرچم نظام قرار گرفته اند.

وی تمکین به قانون را بزرگ ترین تکلیف دانست و ادامه داد: قانون و شورای نگهبان فصل الخطاب است و تمام کاندیداها پس از احراز صلاحیت باید نسبت به آن تمکین کنند.