به گزارش پارس نیوز، 

 "آلکسی پوشکوف" نماینده بلندپایه شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که حمایت برخی کشورها از حملات موشکی آمریکا به سوریه، کاملا طبیعی است، برای اینکه ایالات متحده بخش اعظم بودجه ناتو را تامین می‌کند.

این سناتور روس در صفحه توئیتر خود نوشت: «از ابتدا هم تردیدی وجود نداشت که همه کشورهای عضو ناتو از حمله آمریکا به سوریه حمایت خواهند کرد. دقیقا برای همین منظور هم ناتو بوجود آمده است تا در مواقع لزوم، متحدین آمریکا را بدور این کشور حفظ کند. در این زمینه نه حقوق بین الملل مطرح است و نه کشورهای عضو این سازمان، از خود استقلال عملی دارند. آمریکا بخش اعظم بودجه ناتو را تامین می کند تا در صورت لزوم، کشورهای عضو آن از اقداماتش حمایت لازم را بعمل آورند.»

"کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز نتیجه رای گیری شب گذشته نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل که در جریان آن از قطعنامه پیشنهادی روسیه برای محکومیت حمله آمریکا به سوریه حمایت نشد را کاملا قابل پیش بینی ارزیابی کرد.

این سناتور روس امروز در صفحه «فیس بوک» خود نوشت: «اگر رای گیری در شورای امنیت، بر اساس منطق واقع بینانه صورت گرفته بود، نتیجه آن به غیر از این می‌شد. ولی نتیجه کنونی گویای تسلط فرهنگی آمریکا بر این شوراست.»

به گفته کاساچوف، همه چیز کاملا قابل پش بینی بود، این سند تنها از سوی چین و بولیوی مورد حمایت قرار گرفت و کشورهای قزاقستان، اتیوپی، گینه و پرو نیز به آن رای ممتنع دادند. بقیه اعضای شورای امنیت نیز با این پیش‌نویس مخالفت کردند.

روسیه در پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده خود، تجاوز نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را محکوم کرده بود. در این سند از آمریکا و متحدینس خواسته شده بود تا دست از اقدامات متجاوزانه خویش علیه دمشق دست بردارند. البته این سند نتوانست حمایت اکثریت اعضای شورای امنیت را بدست آورد.

لازم به یادآوری است، آمریکا، انگلیس و فرانسه روز شنبه حملات موشکی گسترده‌ای به تاسیسات نظامی و زیرساختارهای غیرنظامی سوریه نمودند. طی حدود دو ساعت در ساعات اولیه بامداد صبح شنبه، 103 موشک به سمت خاک سوریه شلیک شد که 71 مورد آنها توسط سامانه پدافند ضدهوایی سوریه، دفع شدند. نیروهای روسی در این حملات درگیر نشدند، ولی با دقت کامل پرتاب موشک‌ها را زیر نظر داشتند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه این حمله را «تجاوز علیه یک کشور مستقل» نامیده و تاکید کرد، نه کارشناسان روسی و نه مردم محلی ساکن شهر دوما، وقوع حمله شیمیایی توسط ارتش سوریه که بهانه این حملات موشکی قرار گرفته را تایید نکرده‌اند.