به گزارش پارس نیوز، 

 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی در ساختمان وزارت خارجه این کشور گفت: تهدید به بکارگیری نیروی نظامی علیه یک کشور عضو سازمان ملل، نقض منشور سازمان ملل است.
وی خاطرنشان کرد: ترامپ که خود علیه اخبار جعلی اعلام جنگ کرده بود، چگونه می تواند از اخبار جعلی برای چنین تصمیم گیری مهمی استفاده کند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که سران کشورهای غربی حق ندارند مانند دادستان و قاضی رفتار و دیگران را متهم کنند.

** هیچ اثری از حمله شیمیایی در دوما به دست نیامد
زاخارووا درباره حمله شیمیایی به شهر دوما خاطرنشان کرد: کارشناسان روس در شهر دومای روسیه تحقیق کردند و هیچ آثاری از استفاده از مواد شیمیایی نیافتند.
وی افزود: اما کشورهای غربی نمی خواهند به نتیجه تحقیقات روسیه توجه کنند.

** ادعای بی اساس سازمان بهداشت جهانی درباره دوما
زاخارووا ادعای سازمان بهداشت جهانی درخصوص حمله شیمیایی در دومای سوریه را که از احتمال بکارگیری سلاح شیمیایی در این شهر خبر داده بود، بی اساس و اطلاعات اثبات نشده کسانی خواند که تمایل به جنگ افروزی در سوریه دارند.
وی گفت: بسیاری از اطلاعاتی که سازمان بهداشت جهانی به دست آورد از سازمان کلاه سفید ها و گروهی به نام انجمن پزشکی سوریه و آمریکایی بود.

** انتقاد از حمله اسراییل به پایگاه سوریه
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی تیفور سوریه اعلام کرد: این حمله به پایگاه سوریه به امنیت این کشور نمی افزاید.
وی افزود: از این پایگاه هوایی برای حمله به تروریست ها استفاده می شد. حمله با افزایش فعالیت تروریست ها در منطقه همزمان شد.
زاخارووا گفت که روسیه به دنبال تشدید تنش در مساله سوریه نیست و خواهان آن است که این بحران از مسیر دیپلماتیک حل و فصل شود.

** مساله اسکریپال؛ جنگ اطلاعاتی انگلیس
سخنگوی وزارت خارجه روسیه مساله مسمومیت «سرگئی اسکریپال» و دخترش را جنگ اطلاعاتی گسترده انگلیس خواند و افزود: در این جنگ اطلاعاتی همه نوع رسانه ها بکار گرفته شده و بخوبی در استراتژی ضدروسی انگلیس می گنجد.
وی افزود: دولت این کشور به تحریف واقعیت ها کمک می کنند، علت این اقدام آنها مشخص است.
زاخارووا گفت: در شرایط سکوت سازمان های دولتی مربوطه انگلیس در مورد این واقعه، روایت های جدیدی از مسمومیت اسکریپال و دخترش مطرح می شود که با شرایط واقعی مطابقت نمی کنند.
وی ادامه داد: مقام های انگلیسی معیارهای قوانین بین المللی و اصول و قوانین دیپلماتیک و ادب و نزاکت را نقض می کنند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه به اظهارات «تونی بلر» نخست وزیر پیشین انگلیس پیش از جنگ عراق و دروغگویی وی در این مورد اشاره کرد که موجب جنگ افروزی و اشغال این کشور در سال 2003 شد.
وی افزود: بلر پس از آن اقدامات شرورانه باید خجالت می کشید از خانه بیرون برود اما شاهد هستیم که همینک درباره ماجراجویی جدید سخن گفته است.