به گزارش پارس نیوز، 

 هزاران تن در بوداپست، پایتخت مجارستان تظاهرات گسترده‌ای را در اعتراض به سیاست‌های «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر و نتیجه انتخابات پارلمانی برگزار کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، این افراد شنبه شب در حالی که پرچم مجارستان را در دست داشتند فریاد می زدند: «ما در اکثریت قرار داریم.»، «اوربان برو!» و با تغییر دادن اسم کوچک نخست‌وزیر این کشور شعار می‌دادند: «ویکتاتور، ویکتاتور»

این تظاهرات با عنوان درخواست آزادی از سالن اوپرا تا پارلمان ادامه داشت و سازمان‌دهندگان اعلام کردند که تا 10 هزار تن هم در این تظاهرات شرکت داشتند.

با وجود که اوربان بار دیگر در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شده است. تظاهرات‌کنندگان دولت را به برگزاری انتخاباتی ناسالم متهم کرده‌اند. انتخاب اوربان از این جهت هم اهمیت دارد که وی سیاست‌های مخالف پناهجویان را پیگیری می‌کند.

مخالفان دولت خواستار بازشماری آرا هستند و از طریق شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک فراخوانی برای این اعتراض‌ها داده‌اند.

اوربان در انتخابات یکشنبه گذشته توانست دو سوم کرسی‌ها را به دست آورد. همین موضوع حضور قدرتمند وی در پارلمان را هم تضمین می‌کند.اوربان که خود را منجی کشورش در برابر جمعیت بالای پناهجویان مسلمان می‌داند، در جمع حامیان خود گفت: «ما پیروز شدیم و موفقیت بزرگی کسب کردیم.»

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس