به گزارش پارس نیوز، 

امیر سرتیپ دوم محسن آذر‌افروز پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران 6 اصل از قانون اساسی را به خود اختصاص داده است و یک روز در تقویم را به ارتش اختصاص داده‌اند.

وی افزود: هر سال 29 فروردین‌ماه، روز ارتش در سراسر کشور جشن گرفته می‌شود و ارتش در شهرهای مختلف به رژه و نمایش قدرت می‌پردازد.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: سخنان امام خمینی(ره) زمینه حضور ارتش در برابر دشمنان را موجب ساخت و باعث شد تا منافقان کوردل از اندیشه شوم خویش ناامید گردند؛ همچنین مردم ایران نیز با حضور گسترده در راهپیمایی‌ها و انتخابات معادلات دشمن را به هم ریختند.

آذرافروز گفت: حضور ارتش در جبهه‌های مختلف از جمله در بعد دریایی پیام صلح به کشورهای منطقه است؛ پس از پیروزی انقلاب، دشمنان که ضربه خورده‌بودند به شکل ناجوانمردانه جنگ تحمیلی گسترده‌ای را به کشور تحمیل کردند و حزب بعث عراق با تحلیل‌های اشتباه غرب از داخل کشور از جمله تزلزل فرماندهی در ارتش دست به این کار زد.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری بیان داشت: غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران بار دیگر مسؤولیت حفاظت از کشور را پذیرا شد و برای ادای این وظیفه قیام کردند و طی 8 سال کنار سپاه و بسیجیان موفق به سرکوب متجاوزان شدند و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند؛ با اجرای عملیات مختلف سرزمین ایران پاک‌سازی شد و خاک ایران از تسلط اجانب آزاد شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای ارتش نشان دادند که کارآمد و پرقدرت هستند و توانایی هر کاری را دارند؛ تصریح کرد: نبرد ارتش برای دفاع از کشور، اسلام و انقلاب بوده است و بیش از 48 هزار شهید در دوران دفاع مقدس داشته و پای بر حلقوم کفار فشرده است.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در آستانه روز ارتش یاد و خاطره امیر سپهبد علی صیادشیرازی را گرامی می‌داریم و به روح همه شهیدان، امام خمینی و شهدای مدافع حرم درود می‌فرستیم و اعلام می‌داریم ارتش همگام با سایر قوای مسلح هر گونه تهدیدی را رصد کرده و در کوتاه‌ترین زمان هر تجاوزی را پاسخی کوبنده خواهد داد؛ یگان‌های ارتش امروز خودکفا هستند و هیچ احتیاجی به سایر کشورها ندارند و آماده انجام مأموریت هستند.

آذرافروز با اشاره به شعار امسال خاطرنشان کرد: ارتش در این موضوع پیش‌رو بوده و چندین سال است خرید اجناس خارجی ممنوع شده است و برنامه‌ریزی شده تا سربازان آموزش‌های مهارتی را کسب کنند تا پس از دوران سربازی در کسب و کار و تولید مشارکت کنند؛ طرح‌های خوبی را اجرا کرده‌ایم و بازخوردهای خوبی نیز داشته‌ است.

وی در پایان بیان کرد: همچون ارتشی‌های اوایل انقلاب فرمانبردار فرماندهی کل قوا هستیم و در همه زمینه‌ها پیرو دستورات ایشان هستیم.