به گزارش پارس نیوز، 

 حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نمازجمعه این هفته زنجان با اشاره به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی افزود: روز 19 بهمن سال 57 اولین گروه از ارتش و نظامیان یعنی 'همافران ' خطر را به جان خریدند و در شرایط خفقان رژه برگزار و با معمارکبیر انقلاب بیعت کردند.
وی اظهار کرد: این مساله موجب شد ارتش که درآن زمان ارتش شاهنشاهی و در مقابل مردم قرار داده شده بود، با سرعت تمام به انقلاب پیوست و به عنوان حامی، طرفدار و خادم انقلاب قرار گرفت.
حجت الاسلام خاتمی افزود: این مساله برای دشمن بسیار سخت آمد، چرا که دشمن می خواست ایران را نابود و تجزیه کند و انتظار داشت ارتش در مقابل مردم بایستد.
وی بیان کرد: ارتش با امام جامع الشرایط بیعت کرد و در واقع سرباز ولایت شد و در این میان نقشه های متعددی برای منحل شدن آن اجرا شد و امام دستور دادند روزی را به عنوان روز ارتش نامگذاری کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: ارتش به اعتماد امام راحل پاسخ خوبی داد و در مقابل ضد انقلاب، کودتاچی و تجزیه طلب ها سینه سپر کرد و از همه مهمتر در هشت سال دفاع مقدس امتحان بزرگی پس داد و از امام مدال کلمه طبیه را گرفت.
وی در ارتباط با سخنان رهبری در جوار مرقد مطهر امام هشتم نیز اظهار کرد: رهبری نوروز امسال و در جوار مرقد نورانی امام هشتم سخنان متعددی عنوان کردند و در این میان مردم، مسئولین و جوانان همگان را بر لزوم استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل در کشور دعوت کردند.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: انبیا آمده اند تا انسانها در برابر نعمات خداوندی شاکر باشند و استعدادهای بالقوه آنها را شکوفا شده و به فعلیت برسد.
وی اظهار کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بزرگترین حادثه تاریخ بشریت را بعثت عنوان کردند و رهبری نیز فرمودند که عید مبعث عید مسلمانان نیست عید تاریخ انسانیت است.
7320/6085