به گزارش پارس نیوز، 

 بن حسن در صفحه فیس بوک خود تصریح کرد: سعودی ها مخالف اسلام سیاسی اند و قصد تضعیف جنبش النهضه به رهبری «راشد الغنوشی » را دارند و تلاش می کنند تشکلی مانند حزب النور در تونس ایجاد و آن را جایگزین جنبش النهضه کنند.
حزب النور یک حزب سلفی مصری است که از برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری سابق این کشور که از گروه اخوان المسلمین بود حمایت و در انتخابات ریاست جمهوری اخیر مصر نیز به شدت از عبدالفتاح السیسی دفاع کرد.
وزارت کشور عربستان در سال 2011 (1390) گروه اخوان را که مورد حمایت ترکیه و قطر بود به اتهام حمایت از تروریسم در لیست سیاه قرار داد.
دولت ریاض به دلیل نگرانی های داخلی مبنی بر الهام گیری از اخوان و رقابت منطقه ای با محور این گروه با آن به مخالفت پرداخت.
این مبلغ تونسی پیش از این، در اظهاراتی سعودی ها را 'صهیونیست های عرب' توصیف کرده وخواستار آزادسازی مکه مکرمه از چنگال آن ها شده بود.
سایت خبری «رای تونسیه» نیز در تاریخ 12 اسفند 96 فاش کرده بود: عربستان و امارات در صدد کودتا در تونس و برکناری «الباجی قاید السبسی » رئیس جمهوری این کشور بودند اما این طرح کشف و ناکام گذاشته شد.
این سایت به نقل از مجتهد فعال سیاسی مشهور عربستانی نوشت: سعودی ها و اماراتی ها در پی برکناری رئیس جمهوری کنونی تونس و بازگرداندن نظام «زین العابدین بن علی » هستند.
بر اساس این خبر، قدرت یافتن جنبش النهضه در تونس پس از حوادث بهار عربی، به هیچ وجه خوشایند مصر، امارات و سعودی نبود و آن ها تمایلی نداشتند این جنبش قدرت یابد.
حزب النهضه یکی از حزب‌های اسلامی تونس است که پس از سرنگونی زین‌العابدین بن علی، دیکتاتور پیشین، دولت تشکیل داد و به سرعت تبدیل به بزرگ‌ ترین و سازمان‌یافته‌ ترین حزب تونس شد.
مجلس نمایندگان تونس 217 کرسی دارد. حزب ندای تونس در انتخابات سال 2014موفق به کسب 86 کرسی وجنبش النهضه با 69 کرسی دومین حزب بزرگ در مجلس تونس شد، اما پس از جدا شدن 22 نماینده از حزب ندای تونس در سال 2016 ، و جنبش النهضه دارای بیشترین کرسی در مجلس شد و نقش زیادی در دولت دارد.
راشد الغنوشی رئیس این حزب به خاطر فعالیت‌های سیاسی علیه حبیب بورقیبه و زین العابدین بن علی دو رئیس جمهوری پیشین تونس، چندین بار دستگیر شد و مدتی را در تبعید گذراند.
الغنوشی پس از پیروزی انقلاب تونس، از تبعید به کشورش بازگشت و مورد استقبال مردم قرار گرفت.
خاورم **2041**1049