به گزارش پارس نیوز، 

یولیا اسکریپال دختر جاسوس سابق روس‌تبار که در کنار پدرش بیش از 5 هفته پیش در سالزبری انگلیس مورد حمله با گاز اعصاب قرار گرفت، به بیمارستان نظامی منتقل شد.

به نوشته روزنامه دیلی استار، روز گذشته خبرهایی مبنی بر تسریع در بهبود وضعیت جسمانی یولیا اسکریپال دختر سرگئی اسکریپال و خبری از مرخصی وی از بیمارستان منتشر شد.

منبعی به روزنامه سان گفته است اکنون یولیا اسکریپال «در یک بیمارستان در یک پایگاه نظامی است تا از او محافظت شده و وضعیت جسمانی‌اش زیر نظر باشد. تاثیرات گازاعصاب هنوز مشخص نیستند و ممکن است در هر زمانی بازگردد».

انگلیس امیدوار است، یولیا اسکریپال بعد از بهبود برای کنار هم گذاشتن قطعات این ماجرا ی حمله، کمک کند تا عامل این اتفاق شناسایی شود.

پزشک اسکریپال و دخترش درباره شرایط جسمانی وی گفت، هر دو بیمار به خوبی به درمان‌ها پاسخ می‌دهند ولی در مراحل متفاوت بهبودی قرار دارند.

مسمومیت اسکریپال و دخترش بر اثر اصابت گاز نوویچوک بوده و دولت انگلیس فورا مسئولیت این اتفاق را بر عهده دولت روسیه دانست.

مقامات انگلیسی در اظهاراتی شدیدا به روسیه حمله کرده و مسکو را مسئول استفاده از گاز نوویچوگ در انگلیس دانسته و در اقدامی، چند دیپلمات روس را اخراج کردند. در مقابل روسیه این اتهامات را رد کرده و چندین دیپلمات انگلیسی را اخراج نمود.

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس