‫به گزارش پارس به نقل از فارس، دولت آمریکا روز گذشته (یکشنبه) بار دیگر سقف بدهی خود را شکست که این امر وزارت خزانه داری این کشور را برای به کارگیری اقدامات فوق العاده جهت تضمین پرداخت هزینه های دولت تحت فشار قرار می دهد. ‫

بر اساس این خبر، سقف بدهی آمریکا پس از یک وقفه کوتاه بار دیگر به مانعی عمده در مسیر پیروزی واشنگتن (در زمینه حل بحران بدهی) تبدیل شد و عاملی شد که در بحث های مادی پیش روی آمریکا نقشی حیاتی ایفا خواهد کرد.

‫هیل نوشت که کنگره آمریکا آخرین بار در اوایل سال جاری میلادی و زمانیکه به سقف بدهی خود نزدیک شد، موافقت کرد که محدودیت قرض گیری دولت واشنگتن را تا مرز ۱۶.۴ تریلیون دلار به حالت تعلیق نگه دارد اما این تعلیق روز ۱۹ ماه مه جاری منقضی شد.

‫جدیدترین آمارهای ارائه شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهند که میزان کل بدهی آمریکا در طول تعلیق سقف بدهی این کشور تا مرز ۱۶.۴ تریلیون دلار، حدود ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش داشته است و در شرایط فعلی معادل ۱۶.۷ تریلیون دلار است.

‫این خبر در شرایطی منتشر می شود که « جک لو» وزیر خزانه داری آمریکا اخیرا به کنگره این کشور از آمادگی خود برای به کارگیری مجموعه ای استاندارد از اقدامات فوق العاده خبر داده است تا از این طریق خزانه داری بتواند فضای کافی برای مانور زیر سقف بدهی آمریکا را ایجاد کند.

‫در حالیکه تعیین ضرب الاجل دقیق برای افزایش سقف قرض گیری دولت آمریکا به دلیل بلاتکلیفی قابل توجه در زمینه جریان پول نقد دولت واشنگتن کاری دشوار است، لو تلویحا مدت زمانی را که کنگره برای بحث درباره افزایش سقف بدهی پیش از وقوع قصور در پرداخت بدهی های دولت واشنگتن و ورشکستگی آن در اختیار دارد را حداقل بعد از تعطیلات ماه سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرده است.