عشرت شایق درگفت‌وگو با خبرنگار پارس‌نیوز با اشاره به بحث‌های مربوط به فیلترینگ تلگرام اظهارداشت: کلا فضای مجازی و خصوصا شبکه های اجتماعی وقتی وارد ایران شد، جذابیت های بسیاری داشت، از طرفی یک فرصت پیچیده را دراختیار یک جریان خاص قرار داد.

وی با بیان اینکه تلگرام در سطح بین المللی، باتوجه به اطلاعاتی که از سطح جهان می تواند به افراد بدهد،  درباره کشور ما که حساسیت های خاص خود را دارد، تصریح کرد: با در نظرگرفتن اینکه وقتی ابزار مدیریت افکارعمومی در دنیا امروزه همین شبکه های اجتماعی هستند ، باید توجه زیادی به این شبکه اجتماعی و ادامه فعالیتش درکشور داشته باشیم.

شایق خاطرنشان کرد: از طرفی هم در بحث تلگرام، یک سوال ساده بوجود می‌آید مبنی بر اینکه چرا تلگرام باوجود این تعداد کاربر در ایران دفتری ندارد و نمایندگی هم به ایرانی‌ها نداد. درحالی که یک سطح بالایی از چندده میلیونی  جمعیت عضو تلگرام ،ایرانی هستند. چه چیزی پشت این قضیه است؟آیا موضع مباحث مالی است؟ و اکنون شاهد هستیم که تلگرام اگر هم  جرایم سایبری انجام دهد، نمی شود آن رامحاکمه کرد. اینها همگی نشاندهنده وجود پشت صحنه هایی در این باره است .

با در نظرگرفتن اینکه وقتی ابزار مدیریت افکارعمومی در دنیا امروزه همین شبکه های اجتماعی هستند ، باید توجه زیادی به این شبکه اجتماعی و ادامه فعالیتش درکشور داشته باشیم

وی با بیان اینکه دربحث اقتصادی هم امروزه جریانات مفصلی با این شبکه های اجتماعی بیگانه داریم، یادآور شد: دولت که هیچ کاری برای آشفتگی فضای مجازی نکرده است و نخواهد کرد چراکه دولت دنبال مباحث خاص خود است.

شایق افزود: دولت بخاطراینکه برای وعده‌های داده شده اش پاسخگو نباشد، از این فضا استفاده می‌کند و هر روز یک سوژه ای جدید مانند فیلتر تلگرام،  برگزاری کنسرتها، فرقه ها و قومیتها هرروز از طریق شبکه های اجتماعی مطرح کرده و از پاسخگویی فرار می‌کند، به همین جهت از دولت ناامید هستیم.

این کارشناس مسایل سیاسی افزود:  هرکسی که کوچکترین انگیزه ای برای حب وطن و سرنوشت اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی خود دارد حتی اگر تلگرام محدود و فیلتر نشود از این شبکه اجتماعی استفاده نمی کند. حتما مردم باید به صحنه بیایند و حرکت قوی انجام دهند چراکه ما هم اکنون در حال ضربه خوردن در اقتصاد هستیم و مسایل و آسیب‌های فرهنگی واجتماعی همه در جای خود قابل بحث است.

شایق تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی در دست دشمن هرروز وضعیت اقتصادی را تحت تاثیر قرارمی دهند هم در حوزه تبلیغات و سبک زندگی تاثیرگذاری خود را دارند.

نماینده مجلس در دوره هفتم با اشاره به مساله ارز تلگرام تصریح کرد: اگر این حجم عظیم کاربران تلگرام در ایران وارد مبحث ارز دیجیتال تلگرام شوند ،ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد ایران می خورد. پیش بینی می شود این ارز با ورود خود به بازارتلگرامی ایران کم کم همه موانع را از جلوی خود بردارد و بخاطر اینکه دسترسی بی زحمت دارد و هویت کاربران ناشناس است و امنیت و سرعتش و خدمات رایگانش بهترین ابزارپولشویی است وازهمین عرضه توسط واسطه های تعریف نشده باعث خروج ارز و تبدیل ارز نوظهور گرام روی شبکه های اجتماعی پرکاربر تلگرام می شود.

شایق با تشریح وضعیت اقتصادی ایران  و احتمال خروج ارز از کشور بیان داشت: به همین جهت نهادهای امنیتی باید وارد این مسایل شوند زیرا دشمنان ایران باحمایت ازتلگرام وباهدف قراردادن امنیت اقتصادی ایران می خواهند وارد شوندو این ضربه ای وحشتناک برای فروپاشی اقتصادی کشور عزیزماخواهد بود .

نماینده مجلس در دوره هفتم خاطرنشان کرد: انتظار داریم مسئولان به جای توجیه کردن با مردم به صورت صادقانه وارد گفت و گو شوند چراکه مردم مامتعصب و غیرتمند هستند واگر متوجه شوند که این اتفاق چه عواقب وحشتناکی دارد حتما نسبت به حتی فیلتر شدن تلگرام اقدام می‌کنند.