به گزارش پارس نیوز، 

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار رئیس آب و فاضلاب و صنعت برق استان قم با توجه به شعار سال از سوی رهبر انقلاب گفت: دولت وظیفه دارد برای تحقق شعار سال به جدی به میدان بیاید و کالایی را در کشور تولید شود که از کیفیت لازم برخوردار باشد تا مردم استقبال بیشتری به کالای داخلی نشان دهند.

وی در ادامه افزود: ماه رجب، از ماهای خاصی است و به همین دلیل لازم است از ظرفیت این ماه برای رسیدن به تعالی استفاه کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که خدمت، عبادت است، بیان کرد: خدمت صادقانه از با ارزش‌ترین، خدمات است و لازم است مسئولان به این مسئله مهم توجه جدی کنند.

وی با بیان این که امسال کشور گرفتار مسئله کم آبی است، بر استفاده درست از آب تأکید کرد و گفت: اسراف، گناه است و نباید بیش از اندازه نیاز در این شرایط کم آبی، آب مصرف کرد.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که اسراف به معنای زیاده روی و تبذیر به معنای ولخرجی است، افزود: هر دو این امر در جامعه گناه است. باید طوری مصرف کنیم که گرفتار عمل گناه نشویم و برای تحقق استفاه از آب نیازمند به فرهنگ سازی هستیم.

وی با بیان اینکه برای موفقیت و زندگی بهتر، نیازمند به برنامه ریزی، نظم، توجه به معنویت غنائت است هستیم، اظهار داشت: تحقق این مسائل نیازمند به اراده و همت است و البته این روایت از حضرت امام موسی کاظم(ع) که به مسلمانان در این موارد سفارش و توصیه می‌فرمایند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه یکی از مسائل مهم بحث معاش و اقتصاد است و در این رابطه نیازمند توجه بیشتر از سوی مردم و مسئولان هست، افزود: از معاش و اقتصاد نمی‌توان به راحتی گذشت چون در زندگی سالم انسان اثرگذار است.