به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه نیویورک تایمز دوشنبه گزارش داد، رابرت مولر، رئیس شورای ویژه آمریکا در حال تحقیق درباره هدیه 150 هزار دلاری به بنیاد دونالد جونیور ترامپ است که ویکتور پینچاک، میلیاردر اوکراینی در سپتامبر 2015 انجام داد. این پرداخت در حالی انجام شد که ترامپ به دنبال کسب نامزدی جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری بود.

طبق گزارش این روزنامه، این پرداخت پس از آن انجام شد که ترامپ از طریق ارتباط ویدیویی برای کنفرانسی در کی‌یف سخنرانی کرد.

رابرت مولر ماه گذشته سازمان ترامپ را برای ادای توضیحات فراخواند و این بخشی از تحقیقات جاری درباره مداخله روسیه در انتخابات 2016 است. این احضاریه ظاهرا شامل اسناد مرتبط با روسیه و سایر موضوعات بوده است.

اخباری درباره تحقیق مولر در مساله اهدای مالی پینچاک، یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که گزارش شد این شورای ویژه سه غول میلیاردر روسی را مورد سوال قرار داده تا بررسی کند که آیا آنها به صورت غیرقانونی برای کمپین ترامپ یا مراسم تحلیف پولی ارسال کرده‌اند یا خیر. گفته می‌شود، اهدای مالی پینچاک به درخواست مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ بوده است. دفتر کوهن دوشنبه مورد بازرسی اف‌بی‌آی قرار گرفت.

در همین حال رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه گفت "بسیاری از مردم" به او پیشنهاد می‌کنند که رابرت مولر را اخراج کند. همین مساله باعث شد تا گمانه‌زنی درباره سرنوشت تحقیقات شورای ویژه درباره مداخله روسیه در انتخابات 2016 بالا بگیرد.

ترامپ حین جلسه با مقام‌های نظامی گفت: خواهیم دید چه خواهد شد. خیلی‌ها به من گفتند که باید او را اخراج کنید. آنها دوباره هیچ چیز پیدا نکردند و همین که چیزی پیدا نکردند، حرف‌های زیادی در آن هست. تیم مولر جانبدارانه عمل می‌کند و دارای بیشترین تضاد منافعی است که تاکنون شاهد آن بودم. گمان می‌کنم آنچه رخ می‌دهد، مایه شرمساری است.

طبق گزارش‌ها، مقام‌های اف‌بی‌آی در بررسی منزل وکیل شخصی ترامپ به ارتباطاتی میان کوهن و ترامپ، اسناد مالیاتی و اسناد مربوط به پرداخت 130 هزار دلاری کوهن به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن آمریکا که تاکید دارد با ترامپ رابطه جنسی داشته است، دست یافته‌اند. واشنگتن پست از تحقیقات روی کوهن درباره احتمال جعل اسناد بانکی و نقض‌های مالی حین کمپین انتخاباتی خبر داد.