به گزارش پارس نیوز، 

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه( 21 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل افرایش قیمت نرخ ارز در روزهای اخیر، اظهار کرد: رشد اقتصادی کشور در دو سال اخیر، وضعیت مناسبی داشته است.

وی افزود: دو عامل درباره ارز باعث نگرانی است؛ اول اینکه حجم بالایی از نقدینگی در کشور داریم که تا این لحظه، اثرش بر بازارها تنظیم شده اما آنچه بر نرخ ارز تاثیر داشته، عوامل غیر بنیادین و عدم اطمینان نسبت آینده است، دشمنان هم در این زمینه بیکار ننشسته و سعی کردند از طرق بین المللی در اقتصاد کشورمان اختلال ایجاد کنند. ما در شرایط عادی نیستیم و دشمنان ما توطئه های خود را ادامه می دهند.

سیف تصریح کرد: بررسی های ما نشان می دهد که کشور در وضعیت تعادل قرار دارد و این التهاب آفرینی های کاذبی که دشمنان در شبکه های مجازی انجام می دهند، نباید ما را نگران کند.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: در تعطیلات هیچ تحرکی در بازار ارز وجود نداشت، در این روزها با پیش بینی هایی که کرده بودیم تیم ما بسیج و آماده بود و از روز اول ، تخصیص ارز داشتیم.

وی افزود: همه توانمان را به کار گرفتیم که بتوانیم ثبات ایجاد کنیم و در این مسیر نیازمند همکاری مجلس هستیم.

سیف بیان کرد: دشمن ذره بین گذاشته و به دنبال این است که کوچکترین مشکل را بزرگ کرده و التهاب آفرینی کند. همچنین دشمن در امارات و عربستان بیکار ننشسته و حتی در بازار دوبی هر روز علیه ما تلاش می شود.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: قرار نیست این قیمت 4200 تومان ثابت بماند، بلکه قرار است متناسب با متغیرهای اقتصادی حرکت کند، ارزی که در بازار التهاب می آفریند، به دلیل انتقال سرمایه است.

وی گفت: با قاطعیت می گویم که با دلار 4200 تومانی همه نیازهای منطقی کشور رفع می شود؛ لیست همه صرافی های غیر مجاز را به نیروی انتظامی دادیم تا همه آنها را ببندند.

سیف با بیان اینکه امروز در باره قیمت سکه تصمیم لازم را می گیریم، اظهار کرد: مبنای ارزش گذاری ما همان 4200 تومان قیمت دلار خواهد بود، نرخ سکه باید تعدیل شود.