به گزارش پارس نیوز، 

وزارت خارجه سوریه عصر امروز دوشنبه با صدور بیانیه‎ای به حملات «متجاوزانه» رژیم صهیونیستی به فرودگاه «تی-۴» واقع در ریف حمص واکنش سختی نشان داده و درباره تعبات خطرناک آن که «با هدف حمایت از تروریسم صورت گرفته است»، هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه «سانا»، وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که اگر حمایت‎های نامحدود دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی نبود، اکنون شاهد حملات رژیم به فرودگاه «تی-۴» نبوده‌‌ایم.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت دو شکایت نامه جداگانه ارسال کرده است و در آن «از سیاست‎های کنونی اسرائیل در حمایت مستمر از تروریسم و کمک به گروه های تروریستی به شدت انتقاد شده است.»

در ادامه بیانیه آمده است که حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی تی-۴، نقض آشکار قطعنامه شماره ۳۵۰ سال ۱۹۷۴ میلادی و دیگر قطعنامه‎های شورای امنیت مربوط به مبارزه با تروریسم است که رژیم صهیونیستی صبح امروز با حمله به این فرودگاه، آنها را نقض کرده است.

وزارت خارجه سوریه افزود: این اقدام متجاوزانه اسرائیل در واقع پاسخ غیر مستقیم به موفقیت‌ها و دست‌آوردهای ارتش سوریه در اخراج گروه‌های تروریستی از ریف دمشق و دیگر مناطق سوریه پس از حمایت اسرائیلی‎ها از آنها در کشتار ملت سوریه و ربودن غیرنظامیان سوری به عنوان سپر انسانی است.

در پایان بیانیه آمده است که سوریه درباره تبعات خطرناک و حمایت‎های مستمر رژیم صهیونیستی از گروه‎های تروریستی هشدار می‌دهد.

دولت سوریه با بیان اینکه دمشق در دفاع از اراضی و ملت و حاکمیت خود دریغ نمی‌کند، افزود: جامعه جهانی باید مسئولیت حفظ صلح و امنیت بین المللی و محکومیت این تجازوات آشکار رژیم صهیونیستی را بر عهده بگیرد.

رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه با جنگنده‎های «اف۱۵» خود به فرودگاه نظامی «تی-۴» در ریف حمص حمله و هشت فروند موشک به سمت آن شلیک کرده است که پدافند هوایی ارتش سوریه موفق شده است پنج فروند آن را رهگیری و منهدم کند.