به گزارش پارس نیوز، 

 به گفته مقام‌های واشنگتن، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه وارد لیما، پایتخت پرو می‌شود تا در نشست کشورهای آمریکایی با دستورکار احیای روابط تجاری و ترغیب متحدان به اتخاذ مواضعی سرسختانه علیه ونزوئلا شرکت کند.

اما کارشناسان می‌گویند، اظهارات تفرقه‌انگیز و روابط تنش‌آلود رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران جهان از جمله رئیس‌جمهوری مکزیک بعید است که او را به سمت دستیابی به اهدافش سوق دهد.

مارک فیرشتاین، کارشناس مسائل دو نیمکره در کاخ سفید می‌گوید: او در این منطقه عنصری کاملا ناخوشایند است و همین به وضوح توانایی سایر رهبران برای همکاری با او را پیچیده می‌کند.

با این حال یک مقام پرو می‌گوید سفر ترامپ نوستالژی اوباما، سلف دموکرات رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا را زنده می‌کند.

این دیپلمات همچنین گفت: کسی بابت ترامپ نگرانی چندان زیادی ندارد. همه ما به خوبی می‌دانیم که چطور لبخند بزنیم و سر تکان دهیم. بنابراین نگرانی خاصی نداریم.

ترامپ بابت واگذاری مشاغل آمریکایی به مکزیک شکایت دارد، به خروج از توافق تجارت آزاد آمریکا با مکزیک و کانادا تهدید کرده است و کمپین انتخاباتی خودش را با متجاوز نامیدن و قاچاقچی دانستن مهاجران مکزیکی آغاز کرد. ترامپ همچنین مهاجرانی از نیکاراگوئه، هندوراس، السالوادور و سایر کشورهای آمریکای لاتین را هدف گرفت و به قطع کمک‌ها به کلمبیا و پرو بر سر تجارت مواد مخدر تهدید کرد.

در حالی که رئیس‌جمهوری آمریکا برای این سفر آماده می‌شود و طی آن توقفی هم در کلمبیا خواهد داشت، او اظهارات علیه مهاجران غیر قانونی را افزایش داده و از طرح ارسال نیروهای گارد ملی به مرز آمریکا با مکزیک خبر داده است. پس از یکسال از زمان ریاست جمهوری ترامپ، تنها 16 درصد از پاسخ‌دهندگان در آمریکای لاتین عملکرد او را تایید می‌کنند.