ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو؛ درباره مسائل مطرح شده در جلسه عصر امروز این کمیسیون اظهار کرد: در این جلسه پلیس راهور ناجا و اورژانس کشور و همچنین جمعیت هلال احمر گزارش عملکرد خود در ایام تعطیلات نوروز را ارائه کردند.

وی با بیان اینکه طبق این گزارش‌ها متاسفانه آمار تصادف‌های جاده‌ای امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: طبق گزارش پلیس راهور ناجا عامل انسانی که معمولا عامل 70 درصد تصادفات است، در این دوره هم مهمترین عامل بوده‌اند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به اینکه اورژانس کشور هم در ایام تعطیلات نوروز اقدامات قابل قبولی انجام داده‌اند، تصریح کرد: علی‌رغم افزایش سفر‌ها در این ایام، امسال میزان پذیرش بیماران و عمل‌های جراحی در بیمارستان‌های دولتی افزایش بسیار زیادی یافته است.

ابوترابی افزود: طبق آمار ارائه شده حدود 50 درصد عمل جراحی در تعطیلات نوروز 97 نسبت به سال گذشته در بیمارستان‌های دولتی افزایش یافته‌اند و البته بیمارستان‌های خصوصی‌ هم باید در ایام نوروز به بیمارستان‌های دولتی در پذیرش بیماران کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین جمعیت هلال احمر هم گزارشی از اقدامات خود در این ایام ارائه کردند و نمایندگان هم نقطه نظراتی در این زمینه داشتند.