به گزارش پارس نیوز، 

۳۸ کشته بیشتر از سال گذشته در جاده های کشور

فرمانده ناجا از حضور ۳۰ هزار نیروی پلیس برای برگزتری مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش ایلنا سردار حسین اشتری در برنامه نگاه یک به ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی در سال گذشته پرداخت و گفت: حدود ۲/۵ میلیون نفر سال گذشته از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه برای شرکت در اربعین عبور کردند و ۳۰ هزار نیرو را برای پوشش بکار گرفتیم که بهترین سال خدمات رسانی و پوشش دهی انتظامی، امنیتی و ترافیکی مراسم اربعین بود.

وی به اغتشاشت دی ماه اشاره کرد و افزود: در اغتشاشات دی ماه، پلیس به بهترین شکل و با هوشمندی و بدون هیچ حاشیه‌ای آن را مدیریت کرد.

فرمانده ناجا با اشاره به اغتشاشات خیابان پاسداران تصریح کرد: پلیس در قضیه پاسداران با اقتدار و هوشمندی عمل کرد و جلوی فتنه‌ای را که می‌توانست غائله‌ای به پا کند را گرفت.

سردار اشتری تاکید کرد: در چهارشنبه آخر سال ۳۰ درصد به نسبت سال گذشته کاهش مصدومیت و حوادث را داشتیم. همچنین امسال در تعطیلات نوروزی تعداد ۳۸ نفر کشته بیشتری در جاده های فرعی نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی به نقاط حادثه خیز جاده ها اشاره کرد و گفت: حدود ۵۴۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور داریم که به مسئولین مربوطه اعلام کرده ایم که ۳۰۰۰ نقطه در جاده های اصلی واقع شده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه سال جاری در خصوص در نظر گرفتن ایمنی خودرو به هنگام شماره گذاری شدت سخت گیری را اعمال خواهیم کرد گفت: در خصوص ایمنی خودروها با هیچ شرکتی تعارف نداریم. خودرو سازان باید حداقل‌ها را در مواردی مانند کیسه هوا، ترمز و ایمنی رعایت کنند.

سردار اشتری ادامه داد: اشکالات مربوط به ایمنی خودرو را مردم اطلاع دهند تا شرکت ها رفع کنند. همچنین در صورت مشاهده عدم ایمنی خودروها که منجر به تلفات جانی شود به مقامات قضایی شکایت خواهیم کرد.

ادامه دارد