به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عزام الاحمد، از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح دوشنبه اعلام کرد که بر اساس قوانین، دولت جدید با تکیه بر قانون اساسی تشکیل می شود، چراکه نمی توان دولتی را که سلام فیاض، نخست وزیر دولت موقت فلسطین از آن استعفا کرد، تمدید کرد.

وی در مصاحبه با روزنامه فلسطینی الایام خاطرنشان کرد: بعد از آنکه استعفای فیاض پذیرفته شد، فعالیت این دولت بنا به تصمیم شورای مرکزی فلسطین برای چند ماه دیگر تمدید شد، اما شورای مرکزی اکنون هیچ نشستی برگزار نمی کند.

عزام الاحمد در ادامه گفت: با توجه به اینکه فضا برای صدور دستور در خصوص تشکیل دولت توافق ملی و برگزاری انتخابات آماده نیست، این توافق حاصل شد تا رایزنی ها برای تشکیل دولت توافقی به وقتی دیگر موکول شود.

این مسئول فلسطینی تصریح کرد: در قبال این وضعیت بدون در نظر داشتن چارچوب زمانی تشکیل دولت این دولت باید تشکیل شود.

پیشتر سلام فیاض استعفای خود را به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه داد و عباس هم استعفایش را پذیرفت. به دنبال آن، فیاض اعلام کرد که مذاکرات برای تشکیل دولت توافق ملی را آغاز کرده است.

اما در دیداری که اخیرا جنبش حماس و فتح در قاهره داشتند، این توافق حاصل شد که آغاز مذاکرات برای تشکیل دولت توافق ملی تا یک ماه بعد به تعویق بیفتد تا دولت جدید سه ماه بعد رسما تشکیل شود.