عشرت شایق در گفت‌وگو با خبرنگار پارس نیوز به شعار سال مبنی برحمایت ازکالای ایرانی اشاره کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب، پیش درآمد این شعار ، در سالهای گذشته نیز مطالبی را در حمایت ازتولید داخلی مطرح کرده اند.

وی ادامه داد:تولیدات ایرانی وقتی حمایت شوند، باعث رونق کارآفرینی در کشور می شوند و بهره وری در تمام عرصه ها رو به فزونی می گذارد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: خرید کالاهای ایرانی به بهبود وضعیت اجتماعی و معیشتی کمک می‌کند و درکاهش نرخ تورم و درنهایت رشد اقتصادی کشور نیز موثر واقع می شود.

نماینده مردم درمجلس هفتم شورای اسلامی عنوان کرد: حمایت ازکالای ایرانی به نوعی پاسداری ازاقتصاد ملی است و باعث افتخارملی می شود.

خرید کالاهای ایرانی به بهبود وضعیت اجتماعی و معیشتی کمک می‌کند و درکاهش نرخ تورم و درنهایت رشد اقتصادی کشور نیز موثر واقع می شود

شایق با بیان اینکه و باید به صورتی فرهنگسازی کنیم که مردم به استفاده از کالای ایرانی افتخار کنند، افزود: برای حمایت ازکالای ایرانی،تولیدکنندگان هم باید از روشهای جدید بازاریابی و نیز تکنولوژیهای جدید بسته‌بندی و ازراهکارهایی که قیمت راکاهش می‌دهد، استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان درحمایت ازکالای ایرانی می‌توانند برای کاهش قیمت نهایی محصولات خود هرجاکه لازم است از دولت و مجلس کمک بگیرند و نیازهای خود رابه آنها انتقال دهند تاتبدیل به بسته‌های قانونی شده و دراختیارشان قرارگیرد.