به گزارش پارس نیوز، 

سید ناصرموسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از افزایش افسار گسیخته قیمت دلار در روزهای اخیر، گفت: برخی افراد علت افزایش قیمت دلار را در چند ماه گذشته با دلایلی غیرمنطقی و غیرواقعی ازجمله سال نو میلادی، افزایش سفرهای زیارتی در این دوره از سال و... توجیه می‌کنند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: اگرچه همه ساله در نوروز قیمت دلار افزایش جزئی دارد اما افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است.

افزایش قیمت دلار به دلیل سوء‌مدیریت مسئولان است

وی بیان کرد: سوء‌مدیریت مسئولان را می‌توان علت افزایش غیرمنطقی قیمت دلار در روزهای اخیر دانست؛ با وجود اینکه دولت اعلام کرد دست دلالان از بازار ارز کوتاه شده است و این افراد سودجو دستگیر شده‌اند و همچنین تلاش کرد با عرضه اوراق مشارکت با سود علی‌الحساب 20 درصد در بانک ها قیمت ارز را تعدیل کند اما هیچ یک از این اقدامات در کاهش قیمت دلار اثرگذار نبود و به صورت مقطعی عمل کرد.

فعالیت صرافی های بدون مجوز باعث افزایش قیمت دلار است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر دلایل افزایش نرخ ارز، خاطرنشان کرد: صرافی‌های بدون مجوز بسیاری در کشور وجود دارد و فعالیت این صرافی‌ها یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت دلار در کشور است.

سخنان رئیس جمهور آمریکا عاملی برای گرانی دلار

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار کرد: سخنان پراکنده رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج آمریکا از برجام وتهدیدهایی که در این زمینه شده است ممکن است عاملی دیگری برای افزایش قیمت دلار باشد.

قیمت ارز تک نرخی شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اقداماتی که برای کاهش قیمت دلار باید انجام شود، افزود: مهم ترین راهکاری که می تواند قیمت دلار را کنترل کند تک نرخی شدن قیمت ارز است؛ در این صورت دست دلالان و افراد سودجو از بازار ارز کوتاه شده و از رانت‌خواری ها و فسادی که به علت وجود چند نرخه بودن قیمت ارز ایجاد شده است جلوگیری می شود./

پایان پیام