به گزارش پارس نیوز، 

 «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل سه شنبه شب طی سخنانی در نشست شورای امنیت درباره اوضاع در سوریه اعلام کرد که برخی از مسئولان ارشد سازمان ملل گزارش‎های غیر واقعی درباره سوریه ارائه می دهند.

وی افزود: برخی از کشورها نمی خواهند اعتراف کنند به اینکه حمایت خارجی از تروریسم، باعث بحران انسانی در سوریه شده است. نیروهای آمریکایی مانع ارسال کمک های بشردوستانه به اردوگاه الرکبان می شوند.

بشار الجعفری گفت: سازمان ملل متحد این حقیقت را که ارتش ترکیه بیش از 150 هزار نفر از ساکنان عفرین را آواره و مجبور به مهاجرت کرده نادیده گرفته است. سازمان ملل همچنین این حقیقت را که دمشق با خمپاره ها و راکت های تروریست ها هدف قرار می گیرد و جان هشت میلیون انسان در خطر قرار دارد، نادیده گرفته است.

الجعفری خواستار همکاری سازمان ملل با دولت سوریه و تن ندادن به فشارهای برخی کشورهای غربی شد و گفت: اطلاعاتی درباره نمایش نامه حملات شیمیایی وجود دارد که برای اتهام زنی به دولت سوریه تهیه و تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: همین الان مقدمات صحنه سازی دو نمایش درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در حومه دو استان درعا و ادلب از سوی گروه تروریستی « الخوذ البیضا » بازوی گروه تروریستی جبهه النصره با هدف متهم کردن دولت سوریه در حال اجراست.

به گزارش المیادین، بشار الجعفری گفت: غرب با گمراه سازی افکار عمومی از مساله اوضاع انسانی در سوریه سوء استفاده می‎کند. تنها دو کشور از اعضای شورای امنیت در دمشق سفارت دارند و به همین خاطر ارزیابی آنان درباره حقیقت اوضاع در سوریه واقعی نیست.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: دشمنان سوریه همچنان که در جنگ تروریستی شان شکست خوردند در بحث دیپلماتیک نیز متحمل شکست شده‏اند.

وی با بیان اینک به ساعت آزاد سازی غوطه از تروریسم نزدیک شده ایم، گفت :حضور هرگونه تروریست یا متجاوزی در هر شکلی را در خاک سوریه رد می کنیم و به زودی همه اراضی اشغالی سوریه از جمله جولان و عفرین را آزاد می کنیم.

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس