پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- تبیین؛ حمله چند طرفدار فرقه شیرازی ها(شیعه انگلیسی) به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، حاوی نکاتی است؛

۱. این حمله و  بازنمایی رسانه ای پرحجم آن توسط جریانات معارض و واگرا، نشان می دهد اصل کار با هماهنگی کامل دولت انگلستان بوده است. اشتباه است اگر تصور کنیم فرقه شیرازی ها در این موضوع اراده و عزم و توان مستقلی داشته اند.

۲. یکی از اهداف اولیه این اقدام تصویرسازی جهت دار علیه ایران در افکارعمومی عربی/غربی و منحرف سازی اذهان از سفر محمدبن سلمان به انگلستان است. این اقدام ضدایرانی علاوه بر خوش خدمتی انگلیسی به بن سلمان، به منظور  کنترل فشار افکارعمومی انگلستان که مخالف تجارت فضاحت بار فروش تسلیحات به رژیم کودک کش سعودی هستند، در حکم ضربه گیر عمل می کند.

۳. بعد دیگر این نمایش،  تلاش (آگاهانه یا ناآگاهانه) جهت به اشتباه انداختن افکار عمومی در ایران در واکنش به ماجرای صورت گرفته است. اشکال اصلی اینجاست که موضوع را از ایران انگلیس به ایران جریان شیرازی تبدیل کنیم. قطعا این یک خطای راهبردی است.

۴. شواهد و قراین این صورت مساله پیچیده  نشان می دهد؛ برخی ها!!! در داخل کشور تمایل دارند تا جهت اصلی دشمنی از انگلیسی ها به شیرازی ها برگردد تا پاسخگوی بی اعتباری اقدامات خود نباشند و از طرف دیگر پروژه های منطقه ای را قدری جلو ببرند.

۵. دشمن درصدد است اولاً با مساله سازی پی در پی محیط امنیت داخلی را تحت تاثیر قرار دهد و گسل های  قومی - فکری - عقیدتی را فعال نماید و ثانیاً در این موضوع خاص؛ در منطقه نیز به ما ضربه بزند.