پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- مهدی مسائلی مدرس حوزه علمیه اصفهان نوشت: رفتارهای فرقه‌گرایانه یاسر حبیب در سال‌های اخیر موجب شده تا حتی عده‌ای از طرفداران خاندان شیرازی نسبت به او اعتراض کرده و رفتارهای او را مذمت کنند.

 یاسر حبیب نیز در لندن کوچک‌ترین انتقاد نسبت به خویش را برنتابیده و بسیاری از این افراد را به خیانت و نفاق متهم نموده است. هرچند این افراد در بسیاری از رفتارهای مذهبی با او اشتراک نظر دارند.

بر این اساس طرفداران یاسرحبیب بعضی از وکلای آیت الله سید صادق شیرازی همچون شیخ حسین امیری و شیخ مهتدی بحرانی را به خاطر تأیید نظام جمهوری اسلامی به خیانت و نفاق متهم می‌کنند، اگرچه این افراد از نزدیکان بیت شیرازی به حساب آمده و در بسیاری از سیاست‌های مذهبی این جریان، همچون ترویج قمه‌زنی، تلاش فراوانی کرده‌اند. اما با این حال، تأیید نظام جمهوری اسلامی خط قرمز یاسر حبیب به حساب می‌آید.

در این گیرودار، سخنان سید حسین شیرازی در توهین به ولایت فقیه به نوعی تأیید مواضع یاسرحبیب به شمار آمده و طرفداران وی را بسیار خشنود نمود. آن‌گونه در گزارش خبری شبکه فدک از صحبت‌های سید حسین شیرازی، این سخنان ردی بر «وکلاء الخیبة» (وکلای گمراه) اعلام شد.

 به دیگر سخن، توهین‌های صریح سید حسین شیرازی به ولایت فقیه، نشان داد آن‌چه به عنوان تندروی‌های بعضی طرفداران جریان شیرازی مطرح می‌شده، در واقع متن و دیالوگ رسمی بیت آیت الله سیدصادق شیرازی بوده است.

حال به نظر می رسد حمله طرفداران وی به سفارت ایران در لندن، آن هم با پرچم هیأت رسمی شبکه فدک یعنی خدام‌المهدی و حضور عوامل رسانه‌ای آن، نوعی ادای دینِ یاسرحبیب به سید حسین شیرازی بوده است.

در این شرایط بهترین فرصت است تا دستگاه دیپلماسی ایران، دولت انگلیس را مجبور به ممنوعیت ادامه فعالیت این فتنه‌گران مذهبی در انگلیس کند.