به گزارش پارس ، به نقل از مهر، کمتر از یک ماه تا یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و این در حالی است که اخبار موثق و غیر موثق حول این انتخابات و کاندیداهای احتمالی آن هر روز در رسانه های کشور منتشر می شود. خبرگزاری مهر برخی از مهمترین این اخبار را به صورت روزانه منتشر می کند.

سند حمایت احمدی نژاد و مشایی از مفسد بزرگ اقتصادی

الف: یکی از ادعاهای همیشگی محمود احمدی نژاد، سنگ اندازی عده ای نامعلوم و مجهول الهویه بر سر راه تلاش دولت برای بازگرداندن معوقات چند هزار میلیارد تومانی از دست بدهکاران دانه درشت بانکی بوده است. این ادعا اخیراً با حرارت بیشتری از سوی احمدی نژاد تکرار می شود. به عنوان مثال، احمدی نژاد در جریان سفر به استان اصفهان اظهار داشت که زیاده خواهان اقدام دولت را برای پیگیری باز گرداندن میلیاردها تومان از منابع کشور دست کسانی که آن را برده و تحویل نمی دهند خراب شدن اقتصاد عنوان می کنند تا دولت را از این کار بازدارند.
رئیس جمهور همچنین چند بار با مطرح کردن ادعاهایی چون « قرار داشتن ۶۰ درصد از معوقات بانکی در دست ۳۰۰ نفر» این گونه وانمود کرده که نهادهای خارج از دولت، مانع از بازپس گیری معوقات بانک ها هستند.

اما بر خلاف اظهارات رئیس جمهور، اسناد منتشره نشان می دهد اساساً رأس دولت عزمی در بازپس گیری اموال بیت المال ندارد و حتی اقدام به کارسازی برای مفسدان دانه درشت اقتصادی نیز می کند.
یکی از این مفسدان دانه درشت که چند هزار میلیارد تومان به بانک های کشور بدهکار است و تخلفات گسترده دیگری نیز دارد، حمید باقری درمنی است که چند سالی است ستاد مبارزه با قاچاق و قوه قضائیه به دنبال پیگیری پرونده های مفاسد اقتصادی او هستند. در حالی که تا پیش از این، افکار عمومی علت کُندی رسیدگی به مفاسد درمنی را ناشی از اهمال قوه قضائیه می دانستند، اما اسناد موجود نشان می دهد ریشه عدم برخورد با این مفسد بزرگ، حمایت های خاص مقامات ارشد دولت از او است که هرگاه دستگاه قضایی برای رسیدگی به جرائم او خیز برداشته، دولت با فشار به بانک ها بر سر راه برخورد قضایی با این مفسد مشهور، سنگ اندازی کرده است.

مجرم امنیتی: رأی دادن به هاشمی، وظیفه همگان است

جهان: مصطفی تاجزاده از مدعیان تقلب و" رمز انتخابات آزاد" که تا پیش از این به آتش بازی علیه نظام و زیر سوال بردن انتخابات در آن مشغول بود، در چرخشی سوال برانگیز خواستار حمایت پیاده نظام اپوزیسیون از هاشمی رفسنجانی شد؛ حال آنکه تا چند سال پیش تاج زاده و همفکران، هاشمی را هدف انواع توهین و تهمت کرده بودند!

او در ادامه نوشته های خود که از زندان به گردانندگان سایت های نوروز، کلمه و جرس و نوروز ارسال می شود، نوشته است: وظیفه ماست تا با درک شرایط امروز وارد صحنه شویم و امیدوارم که همه دلسوزان متوجه ضرورت حمایت از کاندیدای اصلاح طلبان باشند… با انتخاب آقای هاشمی ملت ایران با صدای رسا اعلام خواهد کرد که ایران به پادگانی بزرگ تبدیل نشده و فضای امنیتی بر آن حاکم نیست بنابرین هیچ قدرتی در منطقه و جهان نباید با زبان امنیتی با آن سخن بگوید و با آن به مثابه یک مطالبه بزرگ رفتار کند!

جلایی پور: کاندیدای اصلاح طلبان ستون نظام است

ایلنا: حمیدرضا جلایی پور استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که چرا برخی جریان ها تلاش دارند هاشمی را در کنار مشایی قرار دهند و او را محکوم به همراهی با جریان موسوم به انحرافی کنند گفت: اصول گرایان امروز مشکل مارکسیست های روسی را در تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی پیدا کردند. آنها قدرت محور شده اند و همه چیز را از دریچه قدرت می نگرند. در حالی که برای یک نیروی سیاسی مهمترین موضوع باید حفظ پایگاه اجتماعی باشد.

این فعال اصلاح طلب خاطرنشان ساخت: اگر شورای نگهبان مشایی را تایید صلاحیت کند موجب بدنامی اصول گرایان خواهد شد زیرا مدت هاست که به انحرافی بودن وی تاکید کردند و این یکی دیگر از تناقض هایی است که اصول گرایان باید با آن بسازند.

این فعال اصلاح طلب چشم انداز انتخابات ۹۲ را برای جبهه اصلاح طلبان مثبت ارزیابی کرده و تشریح کرد: اصلاح طلبان مانند اصولگرایان علم غیب ندارند اما تاکنون گام خوبی برداشته اند. کاندیدای اصلاح طلبان ستون نظام است. ما نمی دانیم که مخالفان اصلاح طلبان چه می کنند اما مهم این است که اصلاح طلبان نگران کشورند.

شرایط کشور حساس است، هاشمی نباید می آمد

عصر ایران: محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مورد آیت الله هاشمی قویا اعتقاد دارم که آمدنشان به مصلحت نبود و ایشان نباید وارد انتخابات می شدند. چون سن و سالشان در شرایطی است که شاید کشش سختی های اداره کشور را نداشته باشد. کشور در شرایط حساسی قرار دارد و به همین دلیل تاکید این است که شرایط هاشمی به گونه ای است که نمی تواند آن طور که باید فعالیت کند.

وی درباره واکنش احمدی نژاد به رد صلاحیت مشایی افزود: در این باره باید گفت که ساختار نظام ما به گونه ای است که هیچگاه به بن بست نمی خورد و اگر کسی در هر مقام و منصبی دنبال هنجارشکنی باشد، راه هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد. البته ما اصلا این تصور را نداریم و معتقدیم که آقای رییس جمهوری چارچوب نظام را در نظر می گیرند.

هاشمی بیش از حد خودش را قبول دارد

  حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار گفت: هاشمی در پازل فتنه بازی کرد اما راس الفتنه در بیرون از کشور بود.

وی افزود: هاشمی خدمات بسیاری به انقلاب کرده اما دو مشکل دارد یکی آن که بیش از حد خود را قبول دارد و دیگر اینکه مطالب را به هنگام متوجه نمی شود.

طائب خاطرنشان کرد: هاشمی سال ها بعد از آن که با فرمان امام (ره) برای زدن ناوهای آمریکایی در خلیج فارس مخالفت کرد به درستی آن پی برد.

رابطه جلیلی و لنکرانی با شانتاژ مکدر نمی شود

  سیدامیرحسین قاضی زاده سخنگوی جبهه پایداری با انتقاد از اقدام برخی سایت ها برای اختلاف افکنی بین جلیلی و لنکرانی، گفت: آنچه که به نقل از بنده درباره برادر عزیزمان آقای دکتر جلیلی در یکی از سایت ها منتشر شده بود، کاملا کذب و مصداق بی تقوایی سیاسی بود.

وی با بیان اینکه جلیلی و لنکرانی از نیروهای گفتمانی انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: با شانتاژ آفرینی چند سایت رابطه صمیمی و اعتقادی نیروهای انقلاب مکدر نخواهد شد.