محمد جواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به امتناع شرکت‌‎های آلمانی در سوخت رسانی به هواپیمای حامل وزیر امورخارجه کشورمان و بررسی این موضوع در کمیسیون متبوع خود، اظهار کرد: قطعا این موضوع در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود.

وی افزود: این یک حرکت بسیار سخیفی بوده که اتفاق افتاده است و قطعا جمهوری اسلامی ایران واکنش مناسبی انجام خواهد داد.

جمالی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها تحت تأثیر سیاست‌های صهیونیستم هستند و از خودشان هیچ گونه استقلال رأیی ندارد، تاکید کرد: ما همیشه در رابطه با بحث‌های مختلفی که در مسائل بین المللی پیش می‌آید، جلسه‌ای با حضور مسئولان برگزار می‌کنیم، لذا در این مورد هم حتما نشستی را خواهیم داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین در واکنش به اظهاراتی درباره وظایف سپاه و وزارت اطلاعات در برخورد با جاسوسان، اظهار کرد: براساس روح قانون هماهنگی‌های لازم بین وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه وجود دارد و به نظر می‌رسد که هر دو طرف مسئولیت‌هایی را در این زمینه دارند.

وی افزود: ممکن است در برخی مواقع اشکالاتی در حوزه هماهنگی به وجود بیاید، اما هر دو سازمان در زمینه پیگیری موضوعات امنیتی حضور دارند، امیدواریم همکاری‌های لازم به عمل بیاید و هم‌افزایی ایجاد شود.

جمالی با بیان اینکه دشمن به دنبال دامن زدن به چنین قضایایی است، تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را به این موضوع متمرکز کنیم که نیرو‌های هر دو بخش با تعامل بیشتر بتوانند در مقابله با توطئه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران به وجود می‌آید موفق‌تر و مقتدرانه‌تر عمل کنند.