حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل عصرامروز (یکشنبه، ۶ اسفند ماه) با شیوخ اهل سنت عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با توجه به اهمیت توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها و روابط راهبردی جمهوری اسلامی ایران و عراق، گفت: نقش‌آفرینی عشایر در مبارزه با تروریسم عراق مثبت بوده است و سران عشایر عراق اعم از شیعه و سنی تأثیر عمیقی بر روند مبارزه با تروریسم، آزادی عراق از چنگ تکفیری‌ها و بهبود شرایط عراق در منطقه داشته‌اند.

دستیار ویژه رئیس مجلس درامور بین‌الملل با تأکید برتمامیت ارضی عراق اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های عراق برای حفظ تمامیت ارضی و ثبات و وحدت ملی در این کشور استقبال می‌کند و امیدوار است همگان از صلح، ثبات و یکپارچگی عراق حمایت کنند.

وی درخصوص همکاری‌های بین‌المللی و همجواری با عراق بیان کرد: عراق کشور دوست و همسایه مهم جمهوری اسلامی ایران است.

امیرعبداللهیان همکاری و مناسبات دو کشور را با اهمیت خواند و گفت:جمهوری اسلامی ایران از توسعه ثبات و امنیت در عراق حمایت می‌کند و در راستای این همکاری‌ها، امروز تحکیم و تقویت روابط فی‌مابین بیش از پیش به نفع دو کشور و منطقه است.

وی با توجه به اهداف رژیم صهیونیستی درمنطقه و عراق تأکید کرد: نقش رژیم صهیونیستی در ایجاد تفرقه بین گروه‌های شیعه و سنی عراق مشهود است.

همچنین در ادامه این دیدار شیوخ اهل سنت عراق به طرح دیدگاه خود پرداخته و تأکید کردند: تقویت و تحکیم مراودات جمهوری اسلامی ایران و عراق جزو اهداف راهبردی عراق است و همواره رابطه ایران و عراق حول محور احترام متقابل، حسن همجواری، مبارزه با تروریسم در سطحی خوب برقرار بوده است.

در این دیدار همچنین بیان شد:شیوخ و بزرگان عشایر عراق اعتقاد راسخ دارند که حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق تقویت روابط دوکشور را به دنبال خواهد داشت و استمرار خواهد بخشید که این موضوع مسیر هموارتری را برای افزایش مناسبات در پی خواهد داشت.

شیوخ اهل سنت عراق از نقش مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران در کمک به بازگشت امنیت به عراق، شکست داعش قدردانی کردند.