به گزارش پارس به نقل از مهر، سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز تاسف عمیق نسبت به هتک حرمت بیت آیت الله شیخ عیسی قاسم عالم برجسته بحرینی گفت: این اقدام ناشایست را به شدت محکوم کرده و تاکید میکنیم که عنصر خشونت و ارعاب و ورود سازماندهی شده به محل مسکونی افراد با هیچ منطقی سازگار نبوده و مغایر با همه معیارهای اخلاقی، دینی و انسانی است.

وی افزود: دولت بحرین ضمن عمل به مسئولیت خود در دفاع از حقوق شهروندان، توجه داشته باشد که هتک حرمت علمای بزرگ، حمله و یورش به منازل مسکونی افراد و اعمال خشونت جز پیچیده تر کردن اوضاع نتیجه ای نداشته و تنها راه حل برون رفت از بحران بحرین بهره گیری از روشهای سیاسی و توجه جدی به خواست مردم بحرین و جامه عمل پوشاندن به مطالبات به حق آنان در ایجاد اصلاحات و رعایت عدالت و مساوات خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه به دولت بحرین توصیه کرد با اجتناب از رفتارهای غیرمنطقی از دامن زدن هرچه بیشتر به التهاب موجود جلوگیری نموده و اجازه ندهد گرهی را که می توان با دست باز کرد، به سمت شیوه های غیرمسالمت آمیز سوق داده شود.

عراقچی در پایان مجددا بر آمادگی کشورمان در به کارگیری ظرفیت های خود به منظور کمک به حل و فصل عادلانه این مشکل به صورت کاملا شفاف و علنی و در پاسخ به دعوت پادشاه بحرین تاکید کرد.