به گزارش پارس ، مهر به نقل از رویترز، حامیان و مخالفین رئیس جمهوری اوکراین روز گذشته در خیابانهای کی یف دست به تظاهرات زدند.

تصاویر تلویزیون اوکراین نشان داد که ۱۲ نفر از مخالفین به سوی طرفداران رئیس جمهور سنگ و بطری آب پرتاب کردند و پلیس ضد شورش برای متفرق کردن جمعیت به گاز اشک آور متوسل شد و در این بین چندین نفر زخمی شدند.

مخالفان دولت اوکراین با برگزاری این تظاهرات که پس از غیرقانونی خواندن بازداشت نخست وزیر سابق از سوی دادگاه حقوق بشر اروپا برپا شد، با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی یولیا تیموشنکو شدند.

ویتالی کلیچکو قهرمان بوکس اوکراین که رهبری مخالفین را برعهده داشت، بر آزادی هرچه سریعتر تیموشنکو و زندانیان سیاسی و برگزاری انتخابات در سریعترین زمان ممکن تاکید کرد.

دادگاه عالی اوکراین نخست وزیر سابق این کشور یکی از چهره های شاخص انقلاب نارنجی اوکراین در سال ۲۰۰۴ را به اتهام سوء استفاده از قدرت در زمان انعقاد قرار گازی با روسیه در سال ۲۰۰۹ به هفت سال زندان محکوم کرده است. این درحالیست که تیموشنکو اعلام کرده زندانی شدن وی تنها به دلیل انگیزه های سیاسی بوده و مقامات اوکراینی توجهی به شرایط نامناسب جسمی وی نمی کنند.