پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه گفت: دل بستن به دیگران منافع ملی کشور را تامین نمی‌کند، ضمن آن‌که نگاه به درون و افزایش توانمندی‌های دفاعی، نظامی و اقتصادی باید بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.

دکتر حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: آقای ترامپ از یکسو خود را متعهد به رژیم صهیونیستی می‌داند، به گونه‌ای که این روزها بیش از هر زمانی زمزمه انتقال سفارت آمریکا به گوش می‌رسد. از دیگر سو دلارهای نفتی کشورهای مرتجع منطقه و قرارداد اخیر چند میلیاردی با بحرین آنها را به سر شوق آورده است.

وی افزود: آمریکا درصدد بود با ژست مخالفت با برجام حداکثر بهره‌برداری سیاسی را در عرصه‌های دیگر به دست آورد و متاسفانه در این راه و برای همراه کردن اروپاییان تا حد زیادی موفق شده است.

وی اضافه کرد: ناسازگاری از دولت فرانسه شروع شد که با اظهارات دو پهلو و تائید برجام در سایر موارد با آمریکا همراهی کرد.

سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه تاکید کرد: اروپا درصدد است برجام را حتی در حداقل وضعیت حفظ کند اما در سایر موارد با آمریکا همراه شود.

آصفی افزود: موضوع توان دفاعی و موشک‌های ایران اکنون در کانون توجه آنها قرار گرفته است که البته فهرست بلندتری در ادامه و در لابی صهیونیست‌ها وجود دارد، اما روشن است هیچ کشوری حاضر نیست با مجموعه‌ای که به تعهدات خود پایبند نیست، وارد گفت‌وگوهای دیگری شود.

وی اضافه کرد: اروپا نه‌تنها در اعلام مواضع و قول، باید پایبندی خود را به برجام نشان دهد که در عمل نیز فارغ از نگرش آمریکا برای همکاری با ایران باید از خود اشتیاق و عملا پایبندی‌اش را نشان دهد. متاسفانه در دو سال گذشته اروپا کارنامه موفقی در این راه جز در زمینه‌های محدودی نداشته است.

سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه یادآور شد: از آنچه در این روزها می‌گذرد باید نتیجه گرفت دل بستن به دیگران منافع ملی کشور را تامین نمی‌کند، ضمن آن‌که نگاه به درون و افزایش توانمندی‌های دفاعی، نظامی و اقتصادی باید بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد و با یک دیپلماسی انقلابی متوازن منافع ملی کشورمان را به پیش ببریم.

آصفی افزود: اروپا نیز باید با مرور گذشته بداند اکنون در معرض آزمایش مهمی قرار گرفته و اعتبار و حیثیت خود را ارزان نفروشد.