رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، سفر دوره ای خود به کشورهای اروپایی را با هدف جلب رضایت آنان برای اصلاح توافقنامه هسته ای ایران به منظور جلوگیری از خارج شدن آمریکا از این تواقنامه ادامه می دهد. تیلرسون پیشتر گفته بود که کشورش قصد دارد یک هیأت دیپلماتیک را به اروپا بفرستد تا با طرف های اروپایی درباره توافقنامه هسته ای و مقابله با فعالیت های ایران در خاورمیانه (غرب آسیا) گفتگو کند.

خبرنگار این شبکه گفت: وزیر خارجه آمریکا در سفر دوره ای خود به اروپا، نگرانی های دولت متبوعش را درباره ایران به مسئولان کشورهای اروپایی در لندن، پاریس و سایر پایتخت های اروپایی انتقال می دهد.

سفر رکس تیلرسون پیش از مهلتی انجام گرفته است که دونالد ترامپ به اروپایی ها داده است تا توافقنامه هسته ای با تهران را اصلاح کنند. در لندن یک مسئول آمریکایی از نشست قریب الوقوع یک کارگروه خبر داده است که با هدف تدوین طرحی تشکیل می شود که برنامه موشکی ایران را متوقف می کند و فعالیت های هسته ای این کشور را تحت نظارت باقی می گذارد. از سوی دیگر سران برخی از کشورهای اتحادیه اروپا تلاش می کنند طرح جدیدی را راه اندازی کنند که هدفش بازبینی در روابط با ایران است، به طوری که منابع دیپلماتیک در بروکسل فاش ساختند که انگلیس و فرانسه گفتگوهایی را در چارچوب ائتلاف سه گانه اروپایی برای رسیدن به طرحی توافقی با آمریکا آغاز کرده اند که برنامه موشکی ایران و نقش این کشور در منطقه را همزمان با حفظ توافقنامه هسته ای تحت نظر قرار می دهد.

دونالد ترامپ آخرین فرصت را در اختیار اروپایی ها قرار داده است تا توافقنامه هسته ای ایران را اصلاح کنند. در چارچوب این فرصت پایانی، اروپایی ها تلاش می کنند که جایگاه اروپا و همچنین منافعشان را با واشنگتن حفظ کنند.