پایگاه تحلیلی خبری «پارس»-فیلم جذابی بود. کارگردان از پشت‌صحنه به‌خوبی صحنه را مدیریت کرد. رشید پور در حالتی تک خط گونه بازی را آن‌گونه که سناریو نویسان دوست داشتند مدیریت کرد و در یک گفت‌وگوی تلویزیونی یک‌ساعته که به قول خودش در نرم بین‌المللی بود مصاحبه را به پایان برد.

البته رشید پور انقدر آش برنامه را شور کرد که حتی صدای دوستان اصلاح‌طلب او روحانی هم درآمد. بخشی از این انتقادات به‌تازگی نداشتن سخنان رئیس‌جمهور برمی‌گشت و اینکه حرف‌های دیشب تفاوتی با صحبت‌های گذشته نداشت و تکراری است. اولین واکنش را رئیس دفتر دولت اصلاحات محمدعلی ابطحی نشان داد. وی در کانال خود نوشت: "مصاحبه رئیس‌جمهور پایان یافت. متأسفانه سؤالات آقای رشید پور متفاوت نبود. حتی طعم سخنرانی‌های آزاد خود روحانی را نداشت. از سیاست داخلی وخارجی و حتی اقتصاد حرف مهمی پرسیده نشد. کشور غرق در ناامیدی است. به حوادث اخیر اشاره نشد. کشور به مصاحبه دیگری احتیاج داشت."

مازیار خسروی دبیر سرویس سیاسی روزنامه شرق هم در توئیتی تند نسبت به حرف‌های دیشب روحانی نوشت "از همین تریبون از خبرنگاران گروه سیاسی، بچه‌های حروف‌چینی و صفحه‌آرایی و کارگران زحمتکش چاپخانه که به خاطر هیچ تا این وقت شب معطل شدند و باعث‌وبانی‌اش من بودم، صمیمانه پوزش می‌خواهم. اگر آقای مسافر آبدارچی شرق هم تا آخر هفته به هم چایی ندهد، حق دارد."

اکبر اعلمی نماینده مجلس ششم و عضو مشارکت نیز در واکنش به گفت‌وگوی تلویزیونی دیشب روحانی نوشت: "این بار هم بجای بیان نقاط ضعف عملکرد دولتش و اینکه آن‌ها را کی و چگونه برطرف خواهد کرد، در قامت یک خطیب نماز جمعه و رقیب انتخاباتی ظاهر و به فرافکنی پرداخت".

صادق زیباکلام از حامیان دولت سخنان دیشب روحانی را در کاهش آرا وی مؤثر دانست. "ای‌کاش آقای روحانی متوجه می‌شدند که هربارکه با مردم صحبت می‌کنند بخش دیگری از 24 میلیون رای شان را از دست می‌دهند. ای‌کاش ایشان می‌توانستند متوجه شوند که وقتی بجای پرداختن به مشکلات و مسائل جدی و واقعی جامعه به سؤال و جواب‌های تصنعی، پوک و سطحی می‌پردازند، در حقیقت به شعور مردم توهین می‌کنند."

یکی دیگر از انتقادات به صحبت‌های روحانی درباره خدمات دولت به زلزله‌زدگان کرمانشاه برمی‌گشت. محمدعلی آهنگران فعال اصلاح‌طلب و حامی روحانی دراین‌باره نوشت "چقدر خوب می‌شود اگر آقای روحانی مجدداً نمایندگان خود را به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام کند تا آن‌ها ببینند که همچنان پس از گذشت بیش از دوماه بخشی از مردم هنوز در کانکس‌های بی‌کیفیت و چادرهایی که روی آن را برف و زیر آن را آب و گل‌ولای فراگرفته در این سرمای زمستان زندگی می‌کنند."

برجام؛ بی‌برجام

فردی که در دوره اول ریاست جمهوری خود و تا قبل از انتخابات 96 راه‌حل تمامی مشکلات را نشستن با غرب و مذاکره با آن‌ها می‌دانست حال بعد از گذشت 6ماه از انتخاب مجددش نسبت به این موضوع بسیار مهم سکوت کرد. البته سکوت نکرد. از او سؤالی پرسیده نشده که حرفی بزند. به نظر می‌رسد کارگردان نام‌آشنای این برنامه به رشید پور گفته بود که به‌غیراز سؤال‌های که داده چیز دیگری نپرسد تا موجبات تکدر خاطر رئیس دولت دوازدهم نشود.

البته باید از جناب رشید پور که مدعی داشتن روحیه‌ای غیر جناحی،مستقل و حرفه‌ای هستند پرسید که چرا و چگونه از مسئله‌ای نپرسید که هزینه‌های بسیاری بر ملت تحمیل کرده است و هرروز به‌واسطه آن تحریم جدیدی علیه کشورمان صادر می‌شود و مردم به آن امیدوار شده بودند.

البته این نکته خالی از لطف نیست که اشاره شود نباید از نپرسیدن سؤال راجع به برجام تعجب کرد. علت این آن است که همین چند شب پیش بود که در مناظره تلویزیونی شبکه یک‌وقتی یاسر جبرائیلی به‌صورت مستدل و مستند از برجام انتقاد کرد دولت روحانی از وی شکایت به عمل آورد. البته رئیس‌جمهور پیش‌ازاین و در دوران نهایی کردن توافق گفته بودند که مسئولیت برجام را بر گردن خواهد گرفت. حال باید دید و منتظر باشیم که آیا روحانی جوابی برای سؤال‌های بی‌شمار مردم درباره برجام دارد یا نه.