به گزارش پارس به نقل از ایسنا، غلامحسین الهام در پنجمین همایش ملی روابط عمومی دستگاه های اجرایی و سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن اجلاس سران، اظهار کرد: اگر تعامل انسانها با یکدیگر در بستر باور و اعتماد و محبت شکل بگیرد مستحکم ترین پیوندی خواهد بود که فرد و جامعه را به سمت تعالی خواهد بود.

وی با اشاره به نقش روابط عمومی دستگاه ها در ایجاد فضای تعامل بین جامعه و حاکمیت افزود: اغنای افکار عمومی به کارکردهای حاکمیت در گرو نگاه حاکمیت به مردم است. ملت ولی نعمت ما هستند و صاحبان واقعی کشورند و کارگزاران هیچ شأنی جز خدمتگذاری مردم ندارند که از این رو تعبیری که رییس جمهور محترم به خوبی از آن به عنوان نوکری ملت یاد کرده است.

الهام ادامه داد: امروز شاهدیم و فردا نیز تاریخ شهادت خواهد داد که نحوه سلوک ایشان (رییس جمهور) یک صحنه بی نظیر آفریده است و دیگر این مردم نیستند که دنبال حاکم باشند بلکه این رییس جمهور است که به سوی مردم می دود منتظر آنان می ماند و مردم با جرأت و علاقه سر راه او را سد می کنند و رییس جمهور برای شنیدن سخنان آنان به سمت آنان می رود و خم می شود. امروز هیچ کس نشنیده است که رییس جمهور در دسترس نباشد. هرکس این را شنیده است، « گیرنده» را اصلاح کند، چراکه « فرستنده» در دسترس است و این نه یک ارتباط ملی، که در سطح جهانی نیز شکل می گیرد.

وی با اشاره به دیدارهای رییس جمهور و نحوه ارتباط او با مردم گفت: ایشان الگوی تازه ارتباطی در عرصه بین المللی آفریدند که یک نوع پیام رسانی است و به مشی پیامبران در شهر و روستا به دنبال ارتباط سازنده و انسانی با مردم تلاش کرده است تا این جامعه را با امام و نقطه کمال تعالی مرتبط کند و روابط عمومی ها نیز با این رویکرد است که موفق خواهند شد.

سخنگوی دولت در پایان اظهار کرد: آنچه رییس جمهور انجام داده، از طریق روابط عمومی ها محقق نشده است. امیدواریم روابط عمومی ها با عینت بخشیدن به مفاهیم و ارزش هایی که در این ارتباطات وجود دارد، اینگونه ارتباطات را شکل دهند.