به گزارش پارس، روح الله عباسپور در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، اظهار کرد: حضور جدی اصلاح طلبان با یک گزینه باعث شده که اصولگرایان هم تحرک و جنبش و جوش جدی تری پیدا کنند و همدلی همگرایی بینشان بیشتر شود.

وی افزود: اصولگرایان با دو روش به انتخابات ورود پیدا می کنند؛ یا به گزینه واحدی اکتفا می کنند و یا با دو سه گزینه وارد انتخابات می شوند و انتخابات را به مرحله دوم می برند که در این صورت همانند دوره نهم ریاست جمهوری موفقیت قطعی از آن اصولگرایان خواهد بود.

عباسپور اضافه کرد: برای شخص من مهم نیست که چه کسی کاندیدای نهایی اصولگرایان باشد بلکه شخصا به دنبال این هستم که در مورد یک گزینه به وحدت برسیم اما به نظر می رسد به دلیل گرایش رهپویان، ایثارگران، جبهه پایداری و هیات های رزمندگان و بسیج، به جلیلی، اصولگرایان می توانند راحت تر روی وی به توافق برسند.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: حماسه سیاسی زمانی معنا می یابد که مشارکت حداکثری در انتخابات حضور داشته باشد، اگر هر طیفی هم پیروز شود اما مشارکت پایین باشد، معنای حماسه تحقق نمی یابد، زیرا این حضور حداکثری است که می تواند نشانگر ارتباط خوب مردم و رهبری و تجدید پیمان با رهبری باشد و نشان دهد مردم هنوز مثل روزهای آغازین انقلاب پای انقلاب هستند و در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب جدی هستند.

عباسپور با بیان اینکه دشمن جنگ اقتصادی ناجوانمردانه ای علیه ما آغاز کرده، تصریح کرد: نیت دشمن این بوده که مردم را کف خیابان ها بکشانند و بین مردم مسوولین و رهبری شکاف ایجاد کنند اما آنها نتیجه نگرفتند و دستاوردی نداشتند، لذا هر تصمیم خصمانه ای که علیه ما داشته باشند، تاثیر مثبتی خواهد داشت.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به ثبت نام چهره های مختلف سیاسی در روز آخر ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ثبت نام طیف های مختلف سیاسی شور و هیجان بیشتری به انتخابات داد و انتخابات را از رخوت خارج کرد، اینکه از طیف دولت وارد انتخابات شدند و از طیف اصلاحات چهره شاخص شان ثبت نام کرد و یا اینکه جمعی از اصولگرایان برجسته مثل آقایان حداد و جلیلی وارد شدند، باعث شد انتخابات معنای جدی تری پیدا کند که این کمک خواهد کرد تا این حماسه سیاسی معنا یابد.

وی با تاکید بر اینکه این بار هم موفقیت از آن اصولگرایان است گفت: اگر هم افزایی و همدلی در بین جریان های مختلف اصولگرایی وجود داشته باشد که همین طور است، اصولگرایان پیروز انتخابات خواهند بود.

عباسپور حمایت اصلاح طلبان از هاشمی رفسنجانی را در جهت احیای اصلاحات تفسیر کرد و گفت: اصلاح طلبان در جهت منافع اصلاحات گزینه خوبی انتخاب کرده اند، زیرا هدف شان این است که اصلاحات فراموش شده و به کما رفته را مسیحا نفسی بدمد و آن را احیا کنند.

عباسپور تاکید کرد: شیوخ اصلاحات می دانستند که خیلی شانسی ندارند و نمی توانند از شورای نگهبان تاییدیه بگیرند لذا پشت سر هاشمی قرار گرفتند تا جریان اصلاحات را به واسطه هاشمی زنده کنند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: با توجه به نقدهای موجود به عملکرد هاشمی در دوران ریاست جمهوری اش، تورم ۵۰ درصدی، عدم نظارت و کنترل بر دستگاه های اجرایی، واگذاری های غیرمنطقی به بخش خصوصی، تخصیص منابع اقتصادی بیت المال به آقازاده ها و خودی ها و اتفاقاتی که در جریان فتنه افتاد و خانواده هاشمی بر کف خیابان ها هدایت و رهبری فتنه را علیه نظام داشتند و کهولت سن وی توفیقات برای هاشمی و جریانات اصلاحات نمی بینم.