روزنامه کامرسانت دارای دیدگاه های میانه روکه نسبتابا مواضع دولت روسیه همراهی می کند، در گزارشی با عنوان «روحانی شکست تلاش های ترامپ برای لغو برجام را اعلام کرد» نوشت: رئیس جمهوری ایران در باره تصمیم ترامپ برای تمدید تعلیق تحریم های هسته ای ایران که در برجام پیش بینی شده است، اظهار نظر کرد.
رسانه روسی به نقل ازروحانی افزود:ترامپ تمام تلاش ها را در یک سال و پیش از انتخاب خود در دوره کارزار انتخاباتی به کار بست تا توافق هسته ای با ایران را لغو کند. اما هیچ موفقیتی به دست نیاورد.
کامرسانت نوشت:تمدید تعلیق تحریم ها به معنی آن است که برجام حفظ می شود. اما این امر به کاخ سفید و کنگره فرصت می دهد تحریم های جدید در مورد ایران اعمال کنند.

** پارلامنتسکایا گازتا
روزنامه پارلامنتسکایا گازتا ارگان پارلمان روسیه در مطلبی با عنوان «رئیس جمهوری آمریکا نتوانست معامله هسته ای باایران را لغو کند» به نقل از حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نوشت: ترامپ به رغم تلاش هایی که انجام داد نتوانست معامله در باره برنامه هسته ای ایران را برهم بزند.
روزنامه روسی با اشاره درخواست ترامپ از اتحادیه اروپا برای تغییر مفاد برجام نوشت: اما علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که کشورش هیچگاه اصلاح برجام را نمی پذیرد.

** اسپوتنیک
خبرگزاری اسپوتنیک نیز درگزارشی باتیتر«روحانی:ترامپ موفق به فسخ برجام نشد» به نقل ازرئیس جمهوری ایران نوشت: توافقنامه در باره برنامه هسته ای بین تهران و گروه میانجی گران بین المللی 1+5 به رغم تهدیدهای ترامپ برای خروج یکجانبه از آن پابرجا ماند.
رسانه روسی افزود: بسیاری این سخنان روحانی را امیدبخش خواندند.
در ادامه گزارش به نقل از رئیس جمهوری ایران گفته شده است: با حفظ برجام، حقوق بین المللی بر دیکتاتوری برتری یافت و واشنگتن نتوانست اراده خود را بر جامعه جهانی تحمیل کند.

**شبکه ار.ب.کا
شبکه تلویزیونی غربگرای ار.ب.کا روسیه نیز در بخش های خبری خود گفت: حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که دونالد ترامپ در تلاش ها برای فسخ برجام شکست خورد.
رسانه روسی به نقل از روحانی افزود: برجام پیروزی بلندمدت ایران است.
در ادامه گزارش شبکه روسی یادآوری شد: معاون وزارت خارجه روسیه اظهارات ترامپ در باره برجام را منفی ارزیابی کرد.
رسانه روسی به نقل از سرگئی ریابکوف نوشت: انتظار بد مسکو درست از آب درآمد زیرا ترامپ مسیر ضربه زدن به برجام را درپیش گرفته است.

**ودوموستی
روزنامه ودوموستی از روزنامه های لیبرال و مخالف دولت روسیه نیز در گزارشی با عنوان «روحانی شکست تلاش های ترامپ برای لغو برجام را اعلام کرد» به نقل از رئیس جمهوری ایران نوشت: ترامپ به رغم تلاش های گسترده نتوانست برجام را فسخ کند.
«روحانی تمدید تعلیق تحریم های هسته ای از سوی آمریکا در چارچوب برجام را پیروزی ایران خواند.»

**خبرگزاری تاتاراینفورم
خبرگزاری تاتاراینفورم جمهوری تاتارستان روسیه در گزارشی به نقل از روحانی نوشت: تلاش ترامپ برای ناکام گذاشتن برجام شکست خورد.
رسانه تاتارستان خاطرنشان کرد این شکست آمریکا در مورد برجام نشانگر موفقیت توافق های بین المللی است. این به معنای برتری قانون بر دیکتاتوری است.
تاتاراینفورم افزود: ناکامی ترامپ در فسخ برجام نشان داد که آمریکا نتوانست اراده خود را بر کشورهای دیگر تحمیل کرده و افکار عمومی جهانی را نادیده بگیرد.

**روزنامه راسیسکایا گازتا
روزنامه راسیسکایا ارگان دولت روسیه که مواضع رسمی مسکو را بیان می کند، در مطلبی با عنوان «ترامپ موفق به فسخ معامله هسته ای با ایران نشد» به نقل از رئیس جمهوری ایران نوشت: برجام به رغم تهدیدهای آمریکا برای خروج یکجانبه از آن همچنان معتبر است.
«تلاش های دولت ترامپ برای فسخ برجام که در تابستان سال 2015 پس از ماهها مذاکرات چندجانبه به دست آمد، به شکست انجامید.

**هفته نامه آرگیومنتی ایفاکتی
هفته نامه روسی پرشمارگان «آرگیومنتی ایفاکتی» که روز دوشنبه منتشر شد در مطلبی با عنوان «شکست تلاش ترامپ برای لغو برجام» نوشت: ترامپ تمام تلاش های ممکن را برای لغو برجام و ضربه زدن به آن بکار بست اما در این تلاش ها موفق نبود.