پارس به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز (شنبه) با اشاره به سخنان روز گذشته آیت الله جنتی خطیب نماز جمعه تهران، اظهار کرد: قطعا ایشان از شخصیت های مورد احترام همه است؛ عرض بنده هم مربوط است به اینکه مطلب کاملا روشن شود.

وی تصریح کرد: نکته ای که ایشان فرمودند نظارت درمورد انتخابات شوراها صفر است، (براساس) اطلاع درست نیست.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: شما همگان می دانید که تا دو روز پیش که اصلا پرونده ها در هیات های اجرایی توسط دولت رسیدگی شده از دو روز پیش نظارت کار خود را آغاز کرد که توسط نمایندگان شهرها و استان ها است؛ لذا به محض اینکه این زمان فرا رسید همه نمایندگان روز پنجشنبه و جمعه همه وقت خود را صرف همین امر کردند.

لاریجانی افزود: یعنی پنجشنبه مجلس به خاطر همین بحث نظارت درست داشتن بر انتخابات شوراها جلسه علنی نداشت. در واقع تا آنجایی که اطلاع دارم همه نمایندگان که درگیر این موضوع بودند در شهرهای خود و در استان ها مشغول رسیدگی به این موضوع بودند و تمام وقت پنجشنبه و جمعه را صرف این مسئله کردند و حتی امروز جلسه علنی با قدری تاخیر آغاز شد؛ به خاطر این که تا آخر شب نمایندگان مشغول این امر بودند و نتوانستند به موقع خود را برسانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین این حرف دقیقی نیست؛ چرا که همه بدنه مجلس الان درگیر نظارت بر امر شوراهاست. به نظر می رسد اطلاعات درستی به ایشان نرسیده و باید توجه کرد که ما مسئله شوراها را در کشور مهم می دانیم و نظارت آن توسط نمایندگان دقیق انجام می شود که حقی از کسی ضایع نشود و در همه زمینه هایی که قانون مشخص کرده نظارت نمایندگان مطابق با آن خواهد بود و نباید نگرانی به جامعه القاء شود