حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جلسه اخیر مجمع و گزارش شورای عالی امنیّت ملّی در خصوص حوادث اخیر کشور گفت: دبیرخانه شورای عالی امنیّت ملّی یک گزارش بسیار دقیق با ذکر اسناد و تاریخ وقوع جلسات و نیز مقدماتی که برای طراحی آشوب‌ها در کشور طی شده بود به اعضای مجمع ارائه کرد.

 مصباحی مقدم گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیّت ملّی را حاوی نکات بسیار مهمی دانست که بیانگر همکاری مشترک CIA ، موساد، عربستان، منافقین و سلطنت طلب‌ها بود و برای این منظور جلساتی در 'اربیل' کردستان عراق و 'هرات' افغانستان تشکیل داده بودند.

وی در تشریح زمینه‌های بروز ناآرامی‌ در کشور گفت: آغاز ناآرامی‌ها از مطالبات مالباختگان موسسات مالی و اعتباری و کسانی که در تنگنای اقتصادی و مشکلات معیشتی قرار دارند شکل گرفت.

نماینده سابق مردم تهران افزود: دشمنان تصور داشتند طرح آمریکایی و اسرائیلی خود را با حمایت‌ مالی عربستان، توسط منافقین و سلطنت طلب‌ها و با استفاده از ابزارهای فضای مجازی بر موج مطالبات مردمی سوار می کنند و به خیال خود از این راه می توانند مردم را برای تغییر نظام تحریک کنند.

مصباحی مقدم، هوشیاری مردم را عامل اصلی شکست این پروژه عنوان کرد و گفت: مردم عزیر خیلی زود دریافتند که این حرکتی که به راه افتاده ناشی از تحریکات بیگانگان و دست نشانده‌های آن‌هاست و بر این اساس بلافاصله صفوف خود را از این حرکت ضد انقلابی جدا کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش منافقین و سلطنت طلب‌ها در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: منافقین کوردل و سلطنت طلب‌های درمانده نقش پادویی این طرح را به عهده داشتند و سرکرده منافقین به صراحت اهداف شوم خود را بیان می‌کرد و بیانیه می داد و سعی داشت در این وادی از سلطنت طلب‌ها عقب نماند.

مصباحی مقدم گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیّت ملّی را بسیار عالی و دقیق دانست و تاکید کرد: از دبیر خانه شورای عالی امنیّت ملّی می خواهیم اسناد این دخالت‌ها را تا جایی که قابل انتشار است در اختیار مردم عزیز قراردهد تا زوایای بیشتری از دشمنی استکبار جهانی و ایادی آن با ملت بزرگ و مقاوم ایران و نظام مقدس اسلامی روشن شود.