«یوسی کوهن» رئیس موساد و «یعقوب نیگل» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دو هفته پیش در سفری محرمانه به واشنگتن رفته و با مشاوران ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به منظور ادامه هماهنگی سیاسی مشترک دیدار و گفت‌وگو کردند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اعلام این خبر افزود که از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، این دومین بار است که کوهن و نیگل با مشاوران ترامپ دیدار می‌کنند و دیدار نخست آنها در اوایل ماه ژانویه و دیدار دوم نیز چند روز قبل از تحلیف ترامپ و تصدی منصب ریاست جمهوری بود.

به نوشته این روزنامه کوهن و نیگل با «مایکل ولین» مشاور امنیت ملی جدید آمریکا و دیگر مسئولان دولت ترامپ دیدار کردند.

در دیدار نخست «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن نیز حضور داشت و محور گفت‌وگوها نیز موضوع ایران و وضعیت سوریه و همچنین موضوعات مربوط به قضیه فلسطین بود و دو طرف به تبادل دیدگاه درباره این موضوعات پرداختند.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز خبر سفر رئیس موساد به واشنگتن را تأیید کرده اما از افشای جزئیات این سفر خودداری کرده است.

قرار است نتانیاهو امروز یکشنبه به لندن سفر کرده و با «ترزا می» همتای انگلیسی خود دیدار نماید و پس از آن در روز 15 ماه جاری میلادی (27 بهمن) برای دیدار با ترامپ به واشنگتن خواهد رفت