به گزارش پارس به نقل از مهر، متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله ربّ العالمین، وصلّی الله علی سیّدنا محمد وآله الطاهرین

… فبشَّر عبادِ * الذین یستمعون القول فیتّبعون أحسنه…
سورۀ زمر، آیۀ ۱۷ – ۱۸

انقلاب شکوهمند ملت مسلمان ایران در سال ۵۷، بارقه های امید را در پیدایی جامعه ای دین محور، مقتدر، کرامت مند و پیشرفت گرا پدیدار ساخت. همه پرسی سال ۵۸ و تاسیس نظام جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (أعلی الله کلمته) ، که مبتنی بر دو اصل تفکیک ناپذیر « اسلام» و « جمهوریت» بود، این امید را بارورتر کرد.

چه این که در اسلامیت نظام، بر ارزش هایی تأکید شد چونان: اخلاق و فضیلت، اعتدال و عدالت، خودشکوفایی و معنویت، دین مداری و شریعت و ده ها واژه ی مقدس دیگر؛ همان گونه که « جمهوریت نظام» واژه هایی را به یاد می آورد که در سنت سیاسی این مرز و بوم مغفول یا مطرود مانده بود. آرمان هایی چون: مشارکت عمومی ملت در سرنوشت اجتماعی و سیاسی، مشورت پذیری حاکمان، مسؤولیت و پاسخگویی حکومت، حق نظارت امت بر مسؤولان و…

با این مبنا و نگرش، در بیش از ۳ دهه گذشته، انتخابات متوالی برگزار گردید و دولت های گوناگون، در مسند اجرایی کشور برآمدند و غالباً در عرصه های گوناگون، پیشرفت ها و توفیقاتی را با خود به همراه آوردند، هرچند ضعف ها و ناکامی هایی نه چندان اندک نیز داشتند.

اینک در آستانه انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری، روحانیت و حوزه های علمیه کشور که در پیدایش و شکل یابی نظام و انقلاب اسلامی همراه و پشتیبان بودند، نقش اساسی در پاسداشت این میراث دارند، زیرا شرایط داخلی و خارجی حساسیت این دوره از انتخابات را مضاعف کرده است.

و اینک با توجه به شرایط خطیر جاری، پاره ای از دغدغه ها و نکته ها را خدمت ملت فهیم ایران عرضه می داریم:

۱- دولت اسلامی، که برخاسته از آرمان های امام و شهیدان است، باید پایبندی به اخلاق و آداب دینی را در سلوک شخصی و رفتار مدیریتی، معیاری اساسی قرار دهد. مسئولان و بویژه شخص ریاست جمهوری نباید به نهادینه سازی بی اخلاقی، تهمت زنی، دروغ پراکنی، هتک آبرو، ریاورزی، ترویج فرهنگ چاپلوسی و دیگر پلشتی های اخلاقی روی آورند و آن را ترویج و یا رویه ای رسمی کنند.

۲- ریاست جمهوری منتخب باید اصول و معیارهای دینی را مورد اهتمام قرار دهد، اما این نگرش را نبایستی با قشری اندیشی، خرافه گرایی و بازی با مقدسات و مفاهیم دینی توام کند و یا احیاناً به فرقه سازی های جدیدو یا ایجاد ماکت های بدلی و تو خالی رو آورد و عوام فریبی مذهبی را جایگزین دین مداری واقعی کند.

۳- اکنون جامعه ایرانی در گیر و دار مشکلات اقتصادی گسترده است؛ گرانی کالاهای اساسی، نوسان افسارگسیخته قیمت ها، افت شدید ارزش پول ملی و… معیشت بخش وسیعی از اقشار را با دشواری اساسی روبرو کرده است. رئیس جمهوری دوره یازدهم ضمن داشتن برنامه اقتصادی، باید بتواند با دعوت و بهره وری از کارشناسان و مدیران مجرب، راه های برون رفت از تحریم های خارجی و بی تدبیری های داخلی را محقق سازد و چشم انداز امیدوار کننده ای از سال « حماسه اقتصادی» را در آغازین سال انتخاب خود نمایان سازد.

۴- دولت انتخابی، ضمن کارشناسی و درایت و پیگیری امور، باید در برابر تصمیمات و اجراهای نادرست، مسئولیت پذیر باشد و شجاعت اقرار به اشتباهات و قصورها و تقصیرات را داشته باشد، همچنین در انتقال آمار و اطلاعات و گزارش های مدیریتی به اغوا و یا فریب مردم دست نیازد و زمینه سلب اعتماد عمومی را بوجود نیاورد.

۵- اتخاذ رفتار معقول و سنجیده در سیاست داخلی و خارجی، از دیگر انتظارات اساسی از ریاست جمهوری آینده است. وی، ضمن حفظ اصول و معیارهای انقلابی و مقاومت در برابر فشارهای خارجی باید تلاش کند که با استفاده از نخبگان و کارشناسان، منافع ملی ایران اسلامی را با کمترین هزینه تامین کند.

۶- عقلانیت و برنامه ریزی صحیح، اهتمام به حفظ و تعالی سرمایه های بزرگ انسانی و اقتصادی کشور، پرهیز از تصمیمات آنی و غیر کارشناسی، اعتنای کامل به اسناد بالا دستی، قانون محوری و انضباط گرایی، ثبات در مدیریت های کلان و فاصله گیری از خودمحوری در مدیریت اجرایی کشور، از نکات مهم دیگری است که کشور در ریاست جمهوری دوره یازدهم بیش از گذشته به آن نیازمند است.

۷- دولت منتخب، باید ضمن عنایت ویژه به رهنمودهای رهبری معظم (دام ظلّه) ؛ با مراجع عظام (دامت برکاتهم) و حوزه های علمیه پیوند وثیقی داشته باشد، زیرا یکی از خطرات اساسی که می تواند ماهیت جمهوری اسلامی را با مشکل و انحراف روبرو کند، زاویه یابی از مرجعیت و روحانیت است. نهادی که به عنوان نهادی دیرین و معتمد، در طول تاریخ تشیع، در نگاهبانی از دیانت و منافع امت کوشیده و در دهه های اخیر نیز چونان مسیری را پیموده است. به عنوان نمونه در دو دوره اخیر ریاست جمهوری، با حفظ و رعایت مصالح ملی، بارها و به گونه های مختلف نقدها و دغدغه های خویش را درباره ی مسیر اجرایی کشور ابراز داشته است.

در پایان، امیدواریم در پرتو عنایات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و ارشادات مراجع عظام و دیدگاه های نخبگان دل سوز کشور، ملت ایران صفحه ای نو را در فرا راه انقلاب باز گشایند و با حضوری گسترده، سال « حماسه سیاسی» را رقم بزنند و با انتخابی شایسته و مبارک، قوت های اجرایی کشور را افزون سازند و ضعف ها و سوء تدبیرهای پرمخاطره را از بین ببرند. چه این که فرصت ها در گذرند و حرامیان در پیش!
والعاقبه للمتقین.
۱۵/۲/۱۳۹۲

۱ عبدالرضا ایزدپناه
۲ محمدجواد ارسطا
۳ محسن الویری
۴ علیرضا امینی
۵ محمد رضا برادران
۶ غلامرضا پیوندی
۷ سیدمرتضی تقوی
۸ محمود تقی زاده
۹ رسول جعفریان
۱۰ محمودرضا جمشیدی
۱۱ سعید جوادی آملی
۱۲ سیدهادی خسروشاهی
۱۳ محمد رحمانی
۱۴ محمدتقی سبحانی
۱۵ سیدمحمدکاظم شمس
۱۶ حمید شهریاری
۱۷ هادی صادقی
۱۸ سیدعباس صالحی
۱۹ سیدکاظم طباطبائی
۲۰ عباس ظهیری
۲۱ احمد عابدی
۲۲ مسعود عالی
۲۳ سیدعلی عماد
۲۴ محمدحسین فلاح زاده
۲۵ محمد مهدی ماندگاری
۲۶ احمد مبلغی
۲۷ علی محمدی
۲۸ رضا مختاری
۲۹ علی مختاری
۳۰ عبدالهادی مسعودی
۳۱ محمد مطهری
۳۲ محمد علی مقدادی
۳۳ محمدحسن موسوی آبادانی
۳۴ سیدعباس موسویان
۳۵ محسن مهاجرنیا
۳۶ محمدعلی مهدوی راد
۳۷ ناصر نقویان
۳۸ ابوالحسن نواب
۳۹ هاشم نیازی
۴۰ احمد واعظی
۴۱ سیدحسن وحدتی شبیری
۴۲ محمدصادق یوسفی مقدم