به گزارش پارس به نقل از فارس، گروه تحریک طالبان پاکستان که متهم به انجام حملات گسترده تروریستی در خاک این کشور است، به دولت جدید پاکستان پیشنهاد صلح کرد.

« احسان الله احسان» سخنگوی طالبان پاکستان اعلام کرد که اگر دولت جدید این کشور پیشنهاد مذاکره طالبان را جدی بگیرد، با واکنش مثبت این گروه مواجه می شود.

وی در گفت وگو با روزنامه « تریبون» پاکستان گفت: اگر دولت جدید پیشنهاد مذاکره ما را جدی گرفته و پیشرفت در این زمینه حاصل کند ما نیز می توانیم حملات خود را متوقف کنیم.

وی با اشاره به صحبت های اخیر « نواز شریف» که گفته بود پیشنهاد طالبان برای مذاکره را جدی می گیریم، گفت: ما به اظهارات نواز شریف درباره پیشنهاد مذاکره طالبان احترام می گذاریم.

سخنگوی طالبان با تأکید بر اینکه طالبان در پیشنهاد مذاکره خود جدی است، افزود: تحریک طالبان پاکستان تا این لحظه آتش بس اعلام نکرده است و اتخاذ چنین تصمیمی مبتنی بر رویکرد دولت جدید خواهد بود.

وی گفت: من در حال حاضر نمی توانم اعلام کنم که ما حملات را متوقف می کنیم اما درصورت جدی بودن دولت جدید در این موضوع، ما می توانیم برای نشان دادن حسن نیت خود این گزینه را نیز مدنظر داشته باشیم.

این گروه پیش از این نیز به دولت قبلی پاکستان پیشنهاد « مذاکره مشروط» داده بود اما پس از مدتی با اعلام اینکه این پیشنهاد با واکنش مثبت دولت مواجه نشده است از این اقدام صرف نظر کرد.