به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف عصر روز گذشته، با حضور در مسجد جامع شهر کرمانشاه، اظهار داشت: یکی از افتخارات خود را این می دانم که در دوران دفاع مقدس در این استان دوشادوش کرمانشاهیان در صحنه های نبرد شرکت داشته ام.

وی ادامه داد: هرگز آن روزهای مقاومت و ایستادگی را فراموش نمی کنم، روزها و شب هایی که آرامش از همه مردان و زنان این دیار گرفته شده بود. آن روزهایی که مردم فرزندان خود را از زیر آوار بمباران ها بیرون می آوردند، من ایستادگی و مقاومت مردم کرمانشاه را دیده ام.

قالیباف، تصریح کرد: خدا را شاکرم که کرمانشاه را به عنوان آغازین سفر استانی خود قرار دادم چرا که این دیار مطهر به خون پاک شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس است.

این کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: هر ایامی که در آستانه انتخاباتی قرار می گیریم مرتبا از کاندیداها می شنویم که کشور ما دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاری در بخش های مختلف است اما به نظر می رسد که امروز مردم و به ویژه جوانان یک سوال اساسی از مسئولین دارند و آن این است که چرا با وجود داشتن این همه ظرفیت، باید وضعیت ما اینچنین باشد.

وی افزود: مطالبه مردم از مسئولین این است که چرا باید پدران در خانواده شرمنده فرزندانشان باشند؟ چرا والدین که با هزار زحمت فرزندشان را بزرگ کرده و به دانشگاه فرستاده اند بعد از فارغ التحصیلی باید شاهد بیکاری او باشند؟ چرا باید آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد به مواد مخدر گریبانگیر خانواده ها باشد؟

قالیباف تصریح کرد: امروز مهمترین نکته ای که برای مردم سوال می باشد این است که می گویند: ما پای دین، پای کشور، پای انقلاب، پای ولایت ایستاده و بازهم می ایستیم اما چرا مسئولین از این همه ظرفیت کشور استفاده نکرده و چالش ها را برطرف نمی کنند؟

شهردار تهران، گفت: مردم به دنبال یک تغییر جدی در عرصه مدیریتی کشور نسبت به دهه های گذشته اند و شرایطی که بر مردم در این سالها گذشته آنها را آنقدر بصیر کرده است که دیگر وضعیت موجود و همچنین بازگشت به ۲۰ سال گذشته را قبول نکنند.

وی ابراز عقیده کرد: مردم امروز به این نتیجه رسیده اند که باید به سیکل مدیریتی فعلی کشور که بعضا معیوب است، پایان دهند.

قالیباف با اشاره به سفرهای استانی دولت به استان کرمانشاه، این سفرها را قابل تقدیر دانست و با طرح این پرسش که" آیا در این استان وضع مردم تغییر کرده است؟ " گفت: مردم باید به کارنامه کاندیداها توجه کنند و کارنامه های آنها را با یکدیگر مقایسه کرده و اصلح را انتخاب کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه با شعار نمی توان به جنگ فقر و بیکاری رفت، افزود: در جامعه ای که فقر باشد امر به معروف و نهی از منکر نیز نمی تواند خود را نشان دهد.

قالیباف در پایان، گفت: مردم ایران نیاز به تغییر در مدیریت کشور دارند و ما هم برای خدمت به مردم کمر بسته ایم و در روز ثبت نام در وزارت کشور تعهد نامه و پیمان خود را با مردم خواندم و تا آخر نیز بر پیمان خود با مردم متعهد خواهم ماند.