محمدحسن آصفری اظهار کرد: ترامپ گمان می‌کند با انتقال سفارت‌خانه آمریکا از تل‌آویو به مسجدالاقصی می‌تواند به رژیم صهیونیستی رسمیت ببخشد که این مسئله این شدنی نیست.

وی بیان کرد: آمریکا با این قبیل رفتارها نمی‌تواند به رژیم غیرقانونی صهیونیستی رسمیت ببخشد، بلکه به دنبال آن کینه ملت‌های مسلمان نسبت به این رژیم و آمریکا بیشتر خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با اشاره به اینکه اگر این اتفاق شکل بگیرد از سوی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی قابل پذیرش نخواهد بود، تصریح کرد: این رفتار آمریکایی‌ها به این دلیل است که ترامپ در باتلاقی به نام جاسوس‌هایی که در زمان تبلیغات ریاست جمهوری در دولتش بودند و ارتباطی که با روسیه داشته‌ گیر افتاده و به عنوان یک علامت سؤال برای ملت آمریکا و دولتمردان تبدیل شده است.

آصفری خاطرنشان کرد: امروزه سنای آمریکا با جدیت به دنبال کشف پشت پرده ارتباط ترامپ با روسیه است و به همین دلیل ترامپ می‌خواهد که اذهان عمومی آمریکا را از این موضوع دور کند.

به گفته وی همچنین رفتارهای ترامپ به این دلیل است تا افکار عمومی آمریکا را نسبت به بحران‌های اقتصادی که با آن مواجه است دور کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم اضافه کرد: ترامپ می‌خواهد آتش‌افروزی در منطقه و اعتراضات ملت‌های منطقه را نسبت به این موضوع بیشتر کند.

آصفری با اشاره به اینکه این رفتارهای آمریکا جنبه قانونی ندارد و کشورهای منطقه، این مسئله را نخواهند پذیرفت، تأکید کرد: بهتر است دولت آمریکا به جای پرداختن به این موضوع، پاسخگوی جنایاتی باشد که رژیم صهیونیستی در 60 سال گذشته در فلسطین اشغالی و ... انجام داده و مسلمانان بی‌گناه فلسطین را به خاک خون کشیده است.

وی گفت: ماهیت قدس به هیچ وجه قابل تغییر نیست، زیرا قدس متعلق به کشورهای مسلمان است و هیچ ارتباطی با رژیم غیرقانونی صهیونیستی ندارد و انتقال سفارت‌خانه نمی‌تواند ماهیت و تاریخ فلسطین را تغییر دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم اظهار کرد: فلسطین متعلق به کشورهای مسلمان بوده و هست.